כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

'השלוחים' יוכרו כמשרתים בשירות לאומי

הועדה לשיוויון בנטל אימצה את הצעת ח"כ שטרן: שליחי חב"ד ותלמידי ישיבות בחו"ל יוכרו כמשרתים בשירות לאומי

צילום: ארכיון
צילום: ארכיון

הוועדה לשוויון בנטל קיבלה הבוקר (שלישי) את הצעתו של ח"כ אלעזר שטרן להכיר בשליחי חב"ד כמשרתים בשירות לאומי.

הוועדה לשוויון בנטל בראשות ח"כ איילת שקד (הבית היהודי) קיבלה פה אחד את הצעת ח"כ אלעזר שטרן (התנועה) להכיר בתלמידי ישיבות ושליחי חב"ד ברחבי העולם, כמשרתים בשירות לאומי.

במהלך דיון בוועדה בנושא חוק השירות אזרחי קיבלו חברי הוועדה את הסתייגויותיו של ח"כ שטרן לגבי ההגדרה של "שירות עזרה וסיוע לישראלים מחוץ לגבולות מדינת ישראל".

על פי ההסתייגות, תכיר המדינה בפועלם של תלמידי ישיבות מחוץ לגבולות ישראל, על פי קריטריונים קבועים מראש, כשירות לאומי-אזרחי. הכרה זאת תכלול גם את שליחי תנועת חב"ד הפזורים ברחבי העולם.

במהלך הדיון אמר ח"כ שטרן, "ישנו ארגון שפועל ברחבי העולם, באופן התנדבותי גרידא, ולא מקבל הכרה ממדינת ישראל. תנועת חב"ד שולחת "שלוחים" לכל קצוות העולם, בין 250 ל-300 בכל רגע נתון. יש מרכיבים רבים ושונים בפעילות של שלוחי חב"ד שמקבילים באופן מובהק לאופי של השירות הלאומי-אזרחי. הם עושים פעולות חשובות בקהילות יהודיות בעולם וצריך להכיר בפעולות החשובות שלהם".

"אני רוצה שיום יום כשהשליח יושב שם שהוא ידע שהוא שליח של המדינה. אחד ההישגים הגדולים שלנו בקבלת ההסתייגות הזאת היא שאנחנו מצליחים לחבר את חסידי חב"ד למדינה, ולראות בשליחים שהרבי שלהם קרא להם בעבר לא לעלות לארץ, להיות שליחים של מדינת ישראל בחו"ל", הסביר שטרן.
כנסת צבא חב''ד עולם שליח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד