ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

שבעה שיעורי הלכה ביום: הגרא"ח שפיצר זצ"ל

בורו פארק היהודית איבדה את אחד מדמויות ההוד, תלמידו של הגר"מ ווייסמנדל ורבה של קהילת 'אור החיים'

המנוח. צילום: מגזין 'אבליק'
המנוח. צילום: מגזין 'אבליק'

ברוך דיין האמת: בבורו פארק נפטר אמש (ב) רבה של קהילת אור החיים, הגאון הרב אברהם חיים שפיצר זצ"ל - והוא בן 82. המנוח לקה באירוע מוחי בערש"ק האחרון והובהל לבית החולים, שם השיב את נשמתו ליוצרה במעמד בניו ותלמידיו.

הגרא"ח היה מגדולי ההוראה בארה"ב החרדית, מגדולי הפוסקים ומגדולי מגידי השיעורים בהלכה בעיר בורו פארק. כמו כן, היה מהראשונים שנתנו שיעורים יומיים בהלכה, לא פחות משבעה שיעורים בכל יום.

מסופר כי אביו קיבל לאחר השואה אישור כניסה לארה"ב. בדרכו אל היעד, פגש את האדמו"ר ה'ברך משה' זצ"ל מסאטמר. הוא רצה כי האדמו"ר יוכל להגיע לחוף מבטחים והציע לו לקחת את האישורים לעצמו. כל מה שרק היה צריך לעשות הוא, שה'ברך משה' ימיר את שם משפחתו ל'שפיצר'. כיוון שהאדמו"ר סבר אז לשוב לערש מולדתו 'סיגעט' ולשקם שם מחדש את הקהילה - הוא ויתר על ההצעה. מאוחר יותר, כאשר ה'ברך משה' כבר הגיע לאמריקה, רחש האדמו"ר חיבה יתירה לבנו הגאון המנוח זצ"ל, על מסירות נפשו של אביו.

הרב שפיצר למד בישיבת נייטרא בהונגריה אצל הגאון רבי מיכאל בער ווייסמנדל זצ"ל, ולאחר מכן אצל הגאון ר' יונתן שטייף זצ"ל, רב קהל עדת ישורון וויען, ומהם אף קיבל את היתרי ההוראה. בהמשך, התמנה לדומ"ץ קהל וויען, עד שרבו ביקש ממנו לפתוח קהילה בעצמו.

המנוח נודע בענוותנותו הגדולה. הוא השתתף בכל טיש שערך אדמו"ר אורח בבורו פארק. גם אדמו"רים צעירים, שהרב שפיצר עוד זכה להסתופף בצל זקניהם האדמו"רים, זכו לביקוריו. מי שצפה במעמדים אלו יכול היה להיות סמוך ובטוח, כי הוא נמנה אחד מותיקי החסידים של האדמו"ר האורח. הוא חטף שיריים וישב בזיע ורתת, כאחרון פרחי החסידות.

הגאון המנוח, הותיר אחריו ברכה - ספרי שו"ת וחיבורים בהלכה ובאגדה.

הלוייתו יצאה מבית מדרשו בבורו פארק רחוב 49 בין השדרה 14 ל-15, משם עברה בבית המדרש סקווירא בשיכון סקווירא והיא הסתיימה בבית העלמין המקומי, לאחר שורה של הספדים נרגשים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
נייטרא אור החיים בורו פארק שפיצר רב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד