כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ארה"ב הסגירה לישראל סרבן גט ועבריין נמלט

הבעל המעגן, חרדי תושב בני ברק, נמלט מהארץ לארה"ב באמצע הליך הגירושין, באמצעות דרכון של אחיו

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90

סכסוך גירושין שהתפתח בין בני זוג, לאחר שהאישה פתחה תיק גירושין במהלכו נתגלה כי הבעל עבריין, שהתגלגל לצו הסגרה מארה"ב לישראל שבוצע בסוף השבוע האחרון, בעקבות הימלטותו של הבעל.

במהלך הדיונים, נמלט הבעל לארה"ב - למרות צו עיכוב יציאה שהוצא נגדו. אגף עגונות בהנהלת בתי הדין איתרו את הבעל וניסו לנהל עמו משא ומתן שיוביל לתן גט, אך הוא הסתיים ללא תועלת. בעקבות כך, פנה אגף עגונות בבתי הדין למחלקה הבינלאומית במשרד המשפטים, על מנת שיביאו להסגרתו לישראל - על רקע עברו הפלילי.

מדובר בזוג חרדי מבני ברק. בני הזוג נישאו לפני מספר שנים ונולדו להם שני ילדים – בן ובת. לטענת האישה, בראשית נישואיהם הבעל לא היה מתייחס אליה בכבוד והיה מתעלם ממנה לחלוטין. בחמשת השנים הראשונות ישב ולמד בכולל, כשהוא מתנהל בכספי המשפחה בחוסר זהירות, ומשקיע סכומי עתק בעסקים שכשלו בזה אחר.

האישה ניסתה להתגבר על הקשיים באמצעות טיפול זוגי מקצועי, יעוץ של רבנים שונים וגדולי תורה - אך דבר לא השתנה. נעשו יוזמות לשלום בית מצד האישה, אבל הבעל היה אדיש והתנהגותו נותרה פאסיבית, מה שהוביל אותה לפתיחת תיק לגירושין בשנת 2010.

כאשר התגלה במהלך הליך הגירושין כי הבעל עבר עבירות פליליות, הוא ברח לארה"ב תחת דרכונו של אחיו. לאחר תקופה קצרה אותר על ידי חוקר פרטי ששכר אגף עגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים. כל הניסיונות של האגף לשכנעו להגיע ארצה ולתת גט לאשתו עלו בתוהו.

מנהל אגף עגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים, הרב אליהו מימון, פנה למנהל המחלקה הבינלאומית במשרד המשפטים, בבקשה לטפל בהסגרת הבעל לארץ, בתואנה כי מדובר באדם מסוכן וכי הוא מעגן את אשתו. לאחר משא ומתן ארוך עם השלטונות באמריקה, נעתרו השלטונות לבקשת המחלקה הבינלאומית והבעל נעצר ביום חמישי האחרון בארה"ב. למחרת הוא הובא לארץ למעצר בבית הכלא, אך בית המשפט העביר אותו למעצר בית, זאת בניגוד להחלטת בית הדין הרבני שטען כי אדם כזה מהווה סכנה לסביבה והוא עלול לברוח בכל עת.

בית הדין הרבני זימן את הבעל לדיון שנערך ביום ראשון בשעה 10:00 בבוקר בבית הדין הרבני בירושלים, אך הוא לא הגיע. לפיכך ערך אמש (ב) בית הדין מבצע חשאי למעצרו באמצעות הפעלת חוקר פרטי וכוח משטרתי שהכניסו אותו למעצר. היום הוא הובא לבית הדין בניסיון לשכנעו לתת גט לאשתו.

מנהל אגף עגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים, הרב אליהו מימון, ציין: "ידו הארוכה של בית הדין הרבני תגיע בסופו של דבר לכל בעל בכל מקום בעולם, ותביא מזור לאותן נשים עגונות שעדיין משוועות לחיים נורמאליים. אני מודה למחלקה הבינלאומית במשרד המשפטים על שיתוף הפעולה בתיק זה, ומקווה שנוכל להרחיב ולהגדיל את מספר התיקים בהם מוחל תהליך הסגרה".
פגיעה גירושין הסגרה סרבן גט אישה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד