כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

משפחה: מיזם אינטרנט במקום 'אמצע השבוע'

דרמה בעיתונות החרדית • עיתון 'משפחה' יפסיק בשבוע הבא את הדפסת גיליון אמצע השבוע, וישיק במקומו מיזם אינטרנט חדשני, בעל אוריינטציה יהודית-כלכלית • עורכי ומנהלי משפחה: אלי פלאי, יהודה נחשוני ויוסי אליטוב, מסבירים ל'בחדרי חרדים' במה מדובר, מה יקרה לעובדי מהדורת אמצע השבוע וכיצד ייראה המיזם החדש? • פרסום ראשון

משפחה: מיזם אינטרנט במקום 'אמצע השבוע'

מהפכה של ממש בעולם הפרינט והאינטרנט החרדי: המגזין הדו-שבועי המצליח 'משפחה' משדרג את מהדורת אמצע השבוע ומשלב אותה במיזם אינטרנט חרדי-בינלאומי חדש.

לדברי אלי פלאי, מו"ל קבוצת 'משפחה', מדובר במיזם אינטרנטי בעל אוריינטציה יהודית-כלכלית, שיחליף למעשה את מהדורת אמצע השבוע. כאשר עובדי מהדורת אמצע השבוע, יחד עם עובדים חדשים שיגוייסו, ישולבו כולם במיזם החדש.

פלאי מסביר: "עיתון משפחה, הן בעברית והן באנגלית, הוא דומיננטי במיוחד, מה שהקל על גיוס משקיעים נודעים עבור המיזם. מגזין אמצע השבוע היה אמצעי לייצר מפגש דו שבועי עם הציבור, המיזם החדש יעניק אמצעי למפגש כזה און ליין, יום יום, שעה שעה, והוא יתכתב עם כלל הציבור החרדי בארץ ובעולם".

יהודה נחשוני, מנכ"ל העיתון, מפרט: "בשנתיים האחרונות מהדורת אמצע השבוע התמחתה בעיקר בנושאים אזרחיים וכלכליים, והיא מביאה את הצוות שהוכשר בנושאים האלה למיזם החדש. מתברר שהנושאים שמעסיקים את הציבור החרדי באלעד ובבני ברק - מעסיקים אותו גם בסאו פאולו ובבריסל. בהתאם לכך הדגש יושם פחות על נושאים פוליטיים מקומיים למשל, ויותר על נושאים כלכליים חרדיים, המעניינים את הציבור החרדי כולו".

"ב-30 השנים האחרונות, היה 'משפחה' פורץ הדרך בכל פלטפורמות התוכן בעיתונות החרדית", ממשיך נחשוני. "היינו הראשונים להשיק פלטפורמה מגזינית, כולל מגזיני נשים, אוכל וילדים, הראשונים להציג מהדורת חדשות ומגזינים באנגלית, וגם בנושא זה נהיה ראשונים".

בשיחה עם עורך העיתון, יוסי אליטוב, הוא מבקש להסביר את הפן המקצועי: "'משפחה' בשנות קיומו פיתח את הנוסחה של 'איך להתכתב עם הציבור על הנושאים החשובים והרגישים - בכובד ראש ובאחריות, בצורה מקצועית ואיכותית'. האתגר שלנו עכשיו הוא לקחת את הנוסחה הזו, ההתמחות הזו, עם הקאדר של הכותבים הקיים, ולשלב אותם במיזם הגדול, המשתף את המערכות השונות של 'משפחה' - בעברית ובאנגלית - עם גופים נוספים".

אליטוב מבהיר כי תישמר הפרדה מלאה בין מערכת הפרינט למיזם החדש. "יש הפרדה מוחלטת בין מהדורות הדפוס של העיתון לבין המערכת החדשה שתנוהל בנפרד".

• מתי יפסיק הופיע גיליון אמצע השבוע?

"בשבוע הבא יודפס הגיליון האחרון, בדיוק שנתיים מאז נוסד".

• ומתי נראה את המיזם החדש?

"עובדים על זה כבר שנה וחצי, וכבר כמה חודשים זה בהרצה. אנו מאמינים ומקווים שנוכל בקרוב מאוד לסיים את המצגת הראשונה של המיזם, שתוצג בניו יורק במשרדו של אחד המשקיעים".

• כיצד ייקרא המיזם?

"סוד".
חרדי אתר עיתון משפחה אמצע שבוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד