ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

נמנעה נתיחת גופת השרוף • הוארך מעצר החשוד

גופתו של הנער החרדי שנמצאה חרוכה בבני ברק הובאה למנוחות - ללא ניתוח • הוארך ב-5 ימים מעצרו של חשוד במעשה

נמנעה נתיחת גופת השרוף • הוארך מעצר החשוד



היום (ג) הבא למנוחות בן ה-17.5 מבני ברק, שאותר אתמול בבוקר ללא רוח חיים כשגופתו חרוכה, כאשר בני משפחתו ומכריו מלווים אותו בדרכו האחרונה.

הלילה בוצעה במנוח בדיקת MRI במכון לרפואה משפטית, והבוקר - במקביל לחקירה על נסיבות מותו - נערך דיון בבית משפט השלום בתל אביב, שם ביקשה משפחת המנוח באמצעות המחלקה המשפטית של זק"א, להורות למשטרה שלא לנתח את בנם המנוח, ושלא לגרום לביזוי המת.

במהלך הדיון, נטה השופט שלא להיעתר לבקשה. אך במקום שבית המשפט ידחה את הבקשה, הציע גוטווין נתיחה מקומית במקום העבירה, והשופט קיבל את הצעתו.

"בוצעה נתיחה נקודתית מזערית, ובכך נמנע ניבול המת", אומר רכז המחלקה המשפטית של זק"א מיכאל גוטווין בשיחה ל'בחדרי חרדים', למרות הקושי לכאורה במקרים דומים של רצח. "חקירת רצח היא חשובה מאוד, אך כבוד המת חשוב פי כמה וכמה, ואין צורך לבתר את גופת המנוח לצרכי חקירה. בנתיחה המזערית הצליחו לראות את הדברים שיביאו בסופו של דבר להרשעת הרוצח השפל".

עוד בנושא:
הגופה החרוכה בבני ברק: נעצר חשוד תושב העיר
עיר פשע? גופה חרוכה נמצאה בתעלה בבני ברק

המנוח הקטין, ששמו אינו מתפרסם לבקשת בני משפחתו, הובא אחר הצהרים לקבורה בבית העלמין ירקון. בניגוד אולי למה שפורסם ברשת, מדובר בתלמיד ישיבה ירא שמים.

בהלוויה הספיד אחד מבני משפחתו, שסיפר כי בשבת האחרונה, המנוח גזר על עצמו תענית דיבור, ואף קרא בזוהר.

"גם מחוץ לישיבה הקפיד על קלה כבחמורה"


הוארך מעצר החשוד ב-5 ימים

החשוד הראשון שנעצר אמש על ידי צוות החקירה המיוחד, הובא הערב לבית משפט השלום בתל אביב. שם המשטרה דרשה להאריך את מעצרו. במהלך הדיון אמרה השופטת כי מדובר באדם ללא הרשעות קודמות, והחליטה להאריך את מעצרו בחמישה ימים עד ליום שישי, בשל החשד הסביר לביצוע רצח.

"מדובר על בחור שעובד עם תלושי משכורת. החשש שלי בתיקים כאלה שהמשטרה מפעילה את כל הכח שיש לה בלחץ הנפשי לגביו וזה אותם ארבע חקירות שהוא עבר ב-24 שעות שבהן הוא לא ישן דקה", אמר מטעם הסנגוריה הציבורית עו"ד קפלנסקי. "הוא מטולטל בין בית המעצר ניצן לבין המעצר בדן. היום הוא היה כל היום בבית משפט. הוא איתי היום שעות וגם האמא שהפסידה יום עבודה. מדובר בבן יחיד שלה. החשד הוא קשה וההלם גדול. האיש הוא חברו הטוב, הוא רצה ללכת ללוויה שלו".



עוד הוסיף כי החשוד מסר גרסה סדורה על האירועים שמבחינתו, חוסר המזל שבו הסיע את חברו באותו ערב, "הוא סיפר למשל שהיו בתחנת דלק בפתח תקווה".

החשוד בכל חקירותיו טוען טענת אליבי. לדבריו, הוא היה עם אמו וסבתו בהום סנטר. "המנוח ביקש שיקח אותו ויוריד אותו בפרדס כץ, ואז הלך ביחד עם המשפחה להום סנטר. הוא נחקר מאז פעמיים כמעורב וסיפר את דבריו. אני חש שהראיות לא חזקות ולכן אבקש לבדוק אם יש חשד סביר. במידה וכן, אבקש ביממה הקרובה לבדוק את החשדות ולראות מה אנחנו עושים לגביהם כי יש לנו למעשה חקירת חשודים, כך אומר חברי, שנמצאים בידיעתם. אני יודע שיש צוות גדול של בילוש וראוי שהמשטרה תחקור אותו, אבל כדי שהטראומה לא תהיה גדולה אם אין כלום, אבקש לקצר את הזמן".

השופטת תרצה שחם קינן אמרה: "הוצגו לפני דוח סודי והודעותיו של החשוד והתרשמתי כי בשלב זה של החקירה, קיים חשד סביר. לטענת ב"כ החשוד, מופעל על החשוד לחץ בלתי סביר. בדוח החקירה, 11 פעולות לביצוע". בעקבות דברים אלו, קבעה: "אני מורה על הארכת מעצרו של החשוד עד ליום 3.1.14 בשעה 12:00".

החשוד ביציאה מבית המשפט. צילום: עזריאל משה











שריפה רצח בחור זוהר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד