י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

האדמו"ר שימש כסנדק - והתיישב לנחם את האבלים

בחסידות סערט ויז'ניץ ערכו ברית לנין הגרי"י קליין ז"ל בבית האבלים, ולאחר מכן התיישבו לנחם את המשפחה

האדמו''ר מסערט ויז'ניץ. צילום: יעקב נחומי
האדמו''ר מסערט ויז'ניץ. צילום: יעקב נחומי



ברמת סערט ויז'ניץ בחיפה, התקיימו ביום ראשון האחרון שני מעמדים בזה אחר זה, בעלי אופי שונה לחלוטין, אשר זכו להשתתפותו של האדמו"ר מסערט ויז'ניץ.

ביום חמישי שעבר הלך לעולמו הרה"ח יעקב יצחק קליין ז"ל, ראש השבט של משפחת קליין - הנמנית עם חצר סערט ויז'ניץ. בנו, ר' נפתלי, משמש כמשב"ק אצל האדמו"ר, ואילו אחיו הרה"ג יהושע קליין - משמש כר"מ בישיבת סערט ויז'ניץ.

ביום ראשון שעבר נולד למזל טוב נכד לר' נפתלי, בן לחתנו הרב שלמה נפתלי פישר, המשמש כמשגיח בישיבה ברמת ויז'ניץ. מזה עשרות שנים מנהל ר' נפתלי את הבריתות ברמת ויז'ניץ ועל פיו ישק דבר. עם פטירת הסבא רבא, ידעו הכל כי שמו של הנין - הצאצא החדש יהיה על שם סביו ז"ל. אך התהיה הייתה אחרת: מי ינהל את הברית, כאשר ר' נפתלי יושב 'שבעה' על אביו?

לא איש כר' נפתלי יתקשה להתמודד עם משימה שכזו. מועד הברית נקבע לשעה 1:50 בצהריים בבית האבלים ברמת ויז'ניץ, שם יושבים בני המשפחה 'שבעה'. האדמו"ר מסערט ויז'ניץ הגיע למקום על מנת לשמש כסנדק, ר' נפתלי עמד על משמרתו כרגיל, הכריז את הכיבודים וניהל את הטקס. ויקרא שמו של הנער בישראל: יעקב יצחק, כצפוי.

לאחר שהאדמו"ר והקהל שתו 'לחיים' ואיחלו מזל טוב לסבא ולאבא המאושרים, הגיע זמנו של המעמד השני - ניחום האבלים.

האדמו"ר התיישב לנחם את האבלים ביגונם הכבד, ויחד עם הנוכחים העלו סיפורים וזכרונות אודות הנפטר שהיה מחשובי וזקני החסידים. לאחר שהאדמו"ר ניחם את משפחת המנוח בנחמת ציון וירושלים, הוא חזר למעונו.
ילד שבעה ברית אדמו''ר סערט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד