כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

החל ממחר כללי המסחר משתנים: הקץ ל- 99 אגורות

ממחר יאלצו העסקים להציג מחירים בכפולות של 10 אגורות • ברשות להגנת הצרכן מבטיחים אכיפה מקיפה בנושא

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי



מחר ייכנס לתוקף האיסור של הרשות להגנת הצרכן במשרד הכלכלה על הצגת מחירים במטבעות שאינם קיימים, וייאסר להציג מחירים עם סיומת 99 אגורות. ז

הרשות הגיעה למסקנה כי איסור התנהלות פסולה זו של פרסום, הצגה ונקיבה של מחיר במטבעות שאינן בשימוש תסייע ביצירת שקיפות, הגינות והורדת יוקר המחיה. פרקטיקה זו היא פרקטיקה מטעה ומהווה עבירה פלילית על חוק הגנת הצרכן, שכן מחיר זה אינו קיים, אינו אמיתי וכל מטרתו יצירת מצג של מחיר זול יותר.

מההחלטה הוחרגו שירותים כמו חשמל, טלפון, גז וכדומה, שכן מדובר לרוב בשירותים של פעימות מונה, כאשר מחיר פעימת מונה בודדת עולה לרוב פחות מ-10 אגורות.

ממחר יאלצו החנויות להציג מחירים בכפולות של 10 אגורות, וברשות מבטיחים אכיפה מקיפה בנושא.

האיסור הזה מגיע מכוחו של חוק קיים, חוק הגנת הצרכן. האיסור לא יושם עד היום שכן ברשות לא ידעו האם אכן החוק מכסה את נושא הצגת המחירים במטבעות שאינם קיימים, ויצאו לדרך רק אחרי קבלת חוות דעת ממשרד המשפטים בנושא.

הרשות מודיעה כי היא תבצע פעולות אכיפה רחבות כנגד כל עוסק שימצא נוקב מחיר במטבע שאינו קיים וינקטו הליכים בגין הטעיה על פי חוק הגנת הצרכן .

הרשות מציינת כי ניתן היתר מיוחד לעוסקים בודדים שמוצריהם תומחרו חודשים רבים לפני הגעתם לחנות או נמצאו כמלאי בחנות לציין בשלט נפרד את מחירו החדש של המוצר. במקרים בהם התחייב העוסק, שקיבל היתר, לעגל את כל המחירים כלפי מטה ניתן לו היתר להסתפק בשילוט כללי לפיו, "כל המוצרים שעל גביהם מחיר בהילך לא חוקי, מחירם הוא המחיר העגול כלפי מטה" . רשימת העוסקים להם ניתן היתר מפורסמת באתר הרשות.

שר הכלכלה נפתלי בנט אמר: "אני מאמין בהגינות במסחר, והחלטה זו תסייע לקמעונאים לנקוט בהגינות. הצרכן הישראלי יחסוך את אותן אגורות שמתווספות לסכומים גדולים. זו הצהרת כוונות שלא ניתן יותר להטעות את הצרכן הישראלי. שימו לב צרכנים – ההנחיה תאפשר לכם להגיש תביעות ייצוגיות במקרה שתתקלו בהפרה של הנחייה זו. אני רוצה להודות לרשות לסחר הוגן אשר העבירה החלטה שכבר הרבה שנים מנסים להעביר".

הממונה על הרשות עו"ד תמר פינקוס: "אני שמחה על כך שלאחר מאבק ממושך של הרשות בסוגיה מטעה זו ניתן גיבוי מלא של שר הכלכלה מר נפתלי בנט למהלך זה . הגנת הצרכן מתפרסת על מכלול היחסים בין הצרכן לעוסק החל מהצגת מחירים, שקיפות מרבית במחיר, שקיפות תנאי העסקה, גילוי נאות, עבור לקיום תנאי המבצעים המוצגים לצרכן בין בקניה פרונטלית ובין בקניה מקוונת וכלה בסחר הוגן".
כסף מסחר חנות צרכנות אגורות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד