ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

ב'בית היהודי' חוששים מהצעדים הבאים של נתניהו

בבית היהודי שוקלים לשתף פעולה עם האגף הימני בליכוד, בכדי למנוע מנתניהו לבצע ויתורים מדיניים נוספים

נתניהו ובנט. צילום: פלאש 90
נתניהו ובנט. צילום: פלאש 90

'הבית היהודי' מתחילה לחשוש מנתניהו: בישיבה סודית שקיימו חברי הסיעה נאמר כי בסביבתו של ראש הממשלה בוחנים מחוות נוספות שירצו את הרשות הפלסטינית – כך מדווח הערב (ג) אתר 'מעריב'.

יו"ר המפלגה, נפתלי בנט, אמר כי הוא מתרשם שהאמריקאים מפעילים לחץ כבד על נתניהו. בישיבה עלו אפשרויות ויתור שונות שנבחנות על ידי נתניהו, שחרור רוצחים נוספים, גם כאלו שהינם ערבים אזרחי ישראל, הקפאת בנייה בהתנחלויות שמחוץ לגושי ההתיישבויות. גורמים במשרד ראש הממשלה מכחישים את הדברים ואומרים כי הבנייה תימשך.

בבית היהודי הוחלט להיות מתואמים עם האגף הימני בתוך הליכוד, בכדי להוות יחד משקל נגד ללחץ המופעל על נתניהו, ובכך למנוע וויתורים עתידיים.

על פי הדיווח ב'מעריב', בבית היהודי מתכננים לקוט צעדים שיקשו על התנהלות הקואליציה. את הפעולות הללו יבצע בשיתוף עם חברי כנסת מהליכוד, ביניהם יריב לוין וזאב אלקין.

סגן שר החוץ זאב אלקין אמר: "אני מקווה שהדיווח על אפשרות להקפאה איננו נכון. אני וחברים רבים בליכוד נתנגד בתוקף לכל סוג של הקפאה ובכלל זה הקפאה של הליכי התכנון ביו"ש. הניסיון מהקדנציה הקודמת הוכיח שניתן לגבש רוב נגד הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון. אז הצלחנו ואני מקווה שהחברים יעמדו על המשמר כפי שעשו בקדנציה הקודמת".

"אני מצפה ממזכיר המדינה וצוותו שברגע שהם נתקלים בסרבנות פלסטינית יפעילו את הלחצים על ההנהגה הפלסטינית ולא לחפש פתרון על חשבון האינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל. לא יכול להיות שההנהגה הפלסטינית לא תהיה מוכנה לוותר ולו במילימטר ותמיד ידרשו ויתורים רק מהצד הישראלי. צריך לשים לזה קץ".
נתניהו הליכוד משא ומתן הבית היהודי ויתורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד