ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

שירי שבת ב'בני היכלא' • השמעת בכורה

הכירו את 'בני היכלא' - אלבום אוסף המכיל 30 משירי וזמירות שבת, עם הזמר בני פרידמן ומקהלת ידידים

שירי שבת ב'בני היכלא' • השמעת בכורה



הזמר בני פרידמן (ארה"ב) משיק השבוע את אלבומו החמישי "בְּנֵי הֵיכָלָא". אוסף שירי שבת בעיבודים חדשים ורעננים. באלבום 9 מחרוזות החל מזמירות ערב שבת ועד לניגוני מוצאי שבת. האלבום ערוך בסגנונות מגוונים: חסידי, ספרדי, חב"ד, ו-'גוט שבת' שיר עם מילים מקוריות מהתמלילנית מרים ישראלי לצד להיטים נוספים.

מלאכת בחירת השירים לאלבום לא היתה פשוטה כלל. מטרת האלבום היתה ללקט ממיטב זמירות השבת המעוררים השראה לכל אדם. למעלה מחודש ישבו צוות ההפקה כדי לגבש רשימה ראשונית של מכלול הזמירות, כאשר כל הזמן עולים ויורדים רעיונות חדשים. המטרה של "בְּנֵי הֵיכָלָא" היתה להרים את מצב הרוח של המאזינים, ולהביא ולו במקצת מקדושת השבת לימות השבוע.



על ההפקה המוזיקאלית הופקד אברומי ג'י (Avremi G), ומקהלת ידידים הוסיפו מימד מיוחד לחוויה המוזיקאלית. עטיפת האלבום עוצבה ביד אמן ובסגנון ייחודי ע"י שרולי מאייר.
בני פרידמן מספר: "כשהתחלנו לדבר על האלבום הבא, החלטנו שאנו הולכים על כיוון אחר ויוצרים משהו שונה ומיוחד". שרולי מאייר המפיק: "היו לנו רעיונות וכיוונים שונים, עד שלבסוף מנדי ורדיגר הכריע שהפעם הולכים על דיסק שירי שבת. מאותו רגע נולד הרעיון של "בְּנֵי הֵיכָלָא" – מותג חדש של בני פרידמן שהוא בעצם אוסף מרגש של קלאסיקות ושירים חדשים מזמירות שבת".

מנדי ורדיגר המפיק והמו"ל של האלבום: "יש מעט מאוד דברים שמעוררים זכרונות נעימים בעוצמה של זמירות שבת. האוכל של אמא והניגונים של אבא חקוקים לנצח במוחו של כל ילד יהודי, ותמיד יש את הזיכרון מהחוויה הראשונה. בשבת יש קדושה שאי אפשר לתאר, שום דבר בעולם לא נותן לך מצב רוח יותר מזמירות שבת".

בני פרידמן נמצא כיום בצמרת הזמרים המובילים בסצנת המוזיקה היהודית בארה"ב. "יש תקווה" שיר הנושא מהאלבום האחרון שלו, הפך ללהיט בינלאומי עם למעלה ממיליון צפיות ביו-טיוב, ועשרות גרסאות שבוצעו באלבומים ואירועים שונים. בין היתר מוזמן פרידמן תדיר לאירועים ופרויקטים מוזיקאלים מיוחדים ברחבי העולם, מופעי האסק ואהל בארה"ב, קומזינג ועוד.
שבת טעימות האזנה בני היכלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד