כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הרופאים למשפחת שרון: "נותרו לו עד 4 ימים"

הדרדרות חמורה במצבו הרפואי של ראש הממשלה לשעבר - אריאל שרון, המאושפז בבית החולים שיבא בתל השומר • שרוי בתרדמת מאז שלקה בשבץ מוחי בשנת 2006 • בני המשפחה הוזעקו לבית החולים ונערכה עימם הערכת מצב • לדברי הרופאים נותר לשרון יום עד 4 ימים לחיות • לפני כחודש עבר ניתוח בשל זיהום שהתגלה בגופו

אריאל שרון. צילום: פלאש90
אריאל שרון. צילום: פלאש90

הדרדרות חמורה הערב (רביעי) במצבו של אריאל שרון, ראש הממשלה לשעבר בן ה-84. שרון שרוי בתרדמת מאז שנת 2006, ומאושפז בבית החולים שיבא בתל השומר.

אי ספיקת הכליות עלולה להידרדר עוד ולגרום לקריסת מערכות כללית ולמותו של שרון. בשל אי ספיקת הכליות עבר שרון סדרת טיפולי דיאליזה בניסיון להתמודד עם הכשל הכליית

בניו עמרי וגלעד, הוזעקו למיטתו, והצוות הרפואי ערך הערכת מצב יחד עימם. הרופאים בבית החולים אמרו לאחים עמרי וגלעד שרון שלאביהם, נותרו יממה עד ארבעה ימים לחיות. האחים היו אמורים להגיע בסוף השבוע לתל השומר לציין שמונה ימים לאובדן ההכרה של אביהם.

גורם בכיר בבית החולים שיבא אבחן את המצב ככזה שניתן לייצבו לזמן רב. "המצב עכשיו תלוי בעיקר במשפחה ובהחלטותיה", אמר "ניתן להשאיר את שרון בחיים עוד זמן רב במצב הנוכחי, ולכן משפחתו תאלץ להחליט לגבי המשך הטיפול".

לפני כחודש עבר שרון ניתוח בשל זיהום שהתגלה בגופו.

בחודש ינואר בשנת 2006, לקה שרון בשבץ מוחי חמור, וסבל מדימום תוך מוחי חריף. מאז הוא שרוי בתרדמת.

הוא אושפז בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, ואחר כך הועבר לבית החולים שיבא בתל-השומר.

שרון כיהן כראש הממשלה ה-11 של מדינת ישראל וכשר בממשלות ישראל.

כשר הביטחון הוביל את צה"ל למלחמת לבנון הראשונה, וכראש ממשלה הוביל במרץ 2002 את ישראל למבצע חומת מגן. בשנת 2003, לאחר שנבחר בשנית לראשות הממשלה, חל מפנה בעמדותיו הניציות של שרון, הוא הכריז על תוכנית ההתנתקות, ובאוגוסט 2005 פינה את כל ההתנחלויות מרצועת עזה וצפון השומרון. בנובמבר אותה שנה פרש מהליכוד והקים את מפלגת "קדימה".

לפני כניסתו לחיים הפוליטיים היה איש צבא מוערך, לחם במלחמת העצמאות ונפצע בקרב בלטרון. בתחילת שנות ה-50 הקים את יחידה 101 והוביל את פעולות התגמול. כמפקד חטיבת הצנחנים במבצע סיני היה מפקד קרב המיתלה. בתחילת שנות ה-70 מונה לאלוף פיקוד הדרום. במלחמת יום הכיפורים חצה עם אוגדתו את תעלת סואץ והביא למפנה העיקרי במלחמה.
אריאל שרון בית חולים שיבא תל השומר תרדמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד