י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מועצת חכמי התורה: "ממשלה חסרת חמלה"

מועצת חכמי התורה של תנועת ש"ס, התכנסה היום והודיעה על התנגדות לכל פשרה בנושא גיוס לומדי התורה • גלריה

צילום: יעקב כהן
צילום: יעקב כהן צילום: יעקב כהן

מועצת חכמי התורה של תנועת ש"ס התכנסה הערב (רביעי) לדיון בנושאים העומדים על הפרק. בהמשך הישיבה הצטרפו כל חברי הכנסת של התנועה לישיבה משותפת עם חברי המועצה.

במסמך ההחלטה קובעת המועצת כי "מועצת חכמי התורה בארץ ישראל שמעה בדאגה מיו״ר התנועה הקדושה הרב אריה דרעי הי״ו ומנציגי התנועה על מצב החקיקה האנטי דתית המתגבר בימים אלה ובפרט בנושא הגיוס ובנושא חינוך ילדי ישראל, ומודיעה בזאת כי היא מתנגדת נחרצות לכל פשרה בנושא גיוסם של לומדי התורה ודורשת מהממשלה להסדיר מיידית את מעמדם, על מנת שיוכלו להמשיך ולשקוד על דלתות התורה הקדושה, אשר כל קיומו של העם בארץ ישראל תלוי בה, וכדברי רבינו סעדיה גאון: ״אין אומתנו אומה אלא בתורתה״ וכמה צער נצטער אותו צדיק מרן רבינו הגדול רבי עובדיה יוסף זצוק"ל על כך עד ימיו האחרונים ממש.

"אוי לנו שכך עלתה בימינו", כותבים חכמי המועצת, "שדווקא בארץ הקודש מאיימים להשליך לבית האסורים את לומדי התורה, אשר הם עתידים להיות ממשיכי מורשת היהדות והנחלתה לדורות.

המועצה גם מתייחסת להסכם שגובש עם משרד החינוך. "כמו כן, בנושא חינוכם הטהור של ילדי ישראל, המועצה מסמיכה ומחזקת את ידי יו״ר התנועה ואת ידי מנהלי רשת "מעיין החינוך התורני בני יוסף", להמשיך ולשמור על חינוך ילדי ישראל בדרך ישראל סבא, כפי המסורת המסורה לנו מדור דור, וכפי שהיה נהוג ברשת מיום היווסדה בהתאם להחלטתם של מרן זצוק"ל ויבדלחט"א חברי מועצת חכמי התורה.

בהתייחס לבחירות החוזרות בבית שמש אומרת המועצת כי "מועצת חכמי התורה מחזקת את ידיו של ראש העיר בית שמש הרב משה אבוטבול ומורה לתושבי בית שמש ובפרט לציבור הספרדי להתלכד סביבו ומאחלת לו הצלחה רבה במאבקו למען הציבור בעיר".

את דבריה חותמת המועצת בדברים על המצב הכלכלי הקשה בארץ. "מועצת חכמי התורה מביעה צער רב על המצב הכלכלי הקשה, כאשר עקב מדיניות הממשלה, מאות אלפי משפחות כורעות תחת הנטל ואין באפשרותם להתקיים בכבוד ולהביא לחם ומזון לפי הטף, "עוללים שאלו לחם פורש אין להם". ואלפי קשישים מתקשים להמשיך בחייהם ונאלצים לחזר על הפתחים בשביל להתקיים.

"הדבר ברור כי ממשלה אשר איננה יודעת לנהוג בכבוד הראוי כלפי תורת ישראל ומסורת ישראל, לא תדע לנהוג ברגשי כבוד וחמלה כלפי קשישים, ילדים ושכבות המצוקה, אשר משוועים לעזרה. וזהו שאמר רבי אלעזר בן עזריה (אבות פ"ג מי"ז): "אם אין תורה, אין דרך ארץ". ואמר שלמה המלך (משלי כא, יג): "אוטם אזנו מזעקת דל גם הוא יקרא ולא יֵעָנֶה"

"מועצת חכמי התורה רואה בכל חברי ממשלת ישראל אחראים למצב קשה זה. המשך הישיבה והשותפות בממשלה זו אשר מנהיגה מדיניות חסרת חמלה כלפי החלשים ובני התורה כמוה כפשע, ועל כל החברים בה מוטלת האחריות באופן שווה".









ש''ס גיוס דרעי חכמי התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד