י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

פנייה לשר התחבורה: "טפל בצומת בית קשת המסוכן להולכי הרגל"

עמותת אור ירוק: "צומת בית קשת נמצא בכביש 65, אחד הכבישים המסוכנים ביותר בישראל. על המדינה לטפל בכביש זה באופן מיידי"

פנייה לשר התחבורה: "טפל בצומת בית קשת המסוכן להולכי הרגל"
צילום מסלולארי - יוסי ימפל דוברות זק"א


בעקבות מפגע בטיחותי בצומת בית קשת, פנו לאחרונה חברי קיבוץ בית קשת לשר התחבורה ישראל כץ לצורך טיפול במפגע מסוכן זה. במכתבם, מצביעים חברי הקיבוץ על כך שחציית הצומת מהווה סכנת חיים יומיומית לתושבי הקיבוץ.

חברי הקיבוץ כותבים לשר התחבורה כי בבית קשת ישנה אוכלוסיה מבוגרת התלויה בתחבורה ציבורית. בכדי להגיע לתחנת האוטובוס, על התושבים לחצות את הצומת ללא מעבר חצייה, כאשר הם חוצים למעשה את כביש 65, כביש מהיר שהוא גם כביש אדום, ואחד המסוכנים ביותר במדינת ישראל. כתוצאה, מסכנים התושבים את חייהם באופן יומיומי.

בנוסף מציינים חברי הקיבוץ, כי ישנה אוכלוסיה הולכת וגדלה של ילדים ובני נוער בקיבוץ שגם עבורם החצייה עלולה להיות מאד מסוכנת, מעצם היותם קבוצה בסיכון גבוה לתאונות דרכים.

החברים מוסיפים, כי כבר היו מקרים של "במעט תאונה" בצומת זו, וכי העובדה שהאנשים ניצלו היא נס של ממש. התושבים כותבים, כי הם לא רוצים יותר לסמוך על נסים ולכן הם דורשים פתרון ראוי לצומת זה, לפני שיקרה אסון.

על פי נתוני עמותת אור ירוק, בשנת 2012 נהרגו 13 בני אדם בכביש 65, כביש אדום ומסוכן זה, ו- 582 נפגעו בו בתאונת דרכים. בממוצע, נהרגים מדי שנה בכביש תשעה בני אדם, ועוד קרוב ל-900 נפצעים, בהם 28 באורח קשה. אור ירוק כבר הזהירו מספר פעמים בעבר כי הכביש מסוכן וכי יש לשפר את תשתיותיו הלקויות באופן מיידי בכדי להציל חיי אדם.

עמותת אור ירוק: "לא רק הנהג אשם, גם הכבישים אשמים. כביש 65 הוא אחד הכבישים המסוכנים ביותר בישראל, הגובה קורבנות רבים מדי שנה ולכן שיפור התשתית בו צריך להיות בראש סדר העדיפויות. צומת בית קשת הוא צומת מסוכן, בו הולכי רגל משתמשי תחבורה ציבורית נמצאים בסכנה יומיומית להיפגעות בתאונת דרכים. על המדינה לטפל בכביש 65 ולהפוך אותו לדו נתיבי בעל מפרדה קשיחה. בנוסף, יש להסדיר את צומת בית קשת באמצעות רמזור או מעגל תנועה וכן להוסיף מעבר חצייה להולכי הרגל בכדי שיוכלו להגיע בבטחה לתחנת האוטובוס הנמצאת מעבר לכביש ".
אור ירוק צומת מסוכן תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד