כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

ויאמינו בה' ובמשה עבדו • טור לזכרו של סבא זצ"ל

במלאות 30 שנה לפטירתו של סידנא באבא סאלי זצ"ל, מסביר נכדו, הרה"ג משה אביחצירא, ראש הכולל בנתיבות, את כוחותיו המיוחדים • סיפורה המדהים של דודה רוחמה ע"ה, על כוח התמדתו המופלא • הגימטריא הייחודית של הגר"מ מאזוז • והמסר שיש ללמוד מהוראתו של הקב"ה למשה רבינו • טור מיוחד

ויאמינו בה' ובמשה עבדו • טור לזכרו של סבא זצ"ל

נאמר בפרשת 'בשלח', פרק י"ד פסוק ט"ז: "ואתה הרם מטך ונטה את ידך על הים ובקעהו..." ושואלים המפרשים, מדוע בתחילה הייתה התייחסות למטה "ואתה הרם מטך", ולבסוף ההתייחסות היא ל'יד' - "ונטה את ידך", ולמה לא נאמר למשה בקיצור - הרם מטך או הרם ידך, ונטה על הים ובקעהו?

מסבירים המפרשים ז"ל, שהקב"ה רצה להוציא מלבם של עם ישראל, שלא יחשבו שכל האותות והמופתים שנעשו על ידי משה רבינו ע"ה הם על ידי המטה - שאכן הוא מטה האלוקים, אלא שידעו שהכל בזכות משה רבנו ע"ה בעצמו, ולכן ציוה את משה ואמר לו "ואתה הרם מטך ..." שיראו כולם את המטה שהוא למעלה, ואז "ונטה ידך על הים ובקעהו..." - ידך דיקא, כלומר ביד השניה שהיא ללא המטה תכה בים ובקעהו, ואז כל עם ישראל יראו וידעו שכוחו של משה רבנו ע"ה הוא זה שמחולל את כל האותות והמופתים. ואכן, מיד בפסוק ל"א נאמר "...ויאמינו בה' ובמשה עבדו" - שזכו להאמין גם בגדולתו של משה רבנו ע"ה.

כתוב בספרים שאמונת חכמים קשורה מאוד באמונה בה' יתברך, כי האמונה שאדם מאמין בצדיק היא רק בגלל שהצדיק דבוק בה' יתברך על ידי תורה ומצוות, קדושה וטהרה, וכן בשאר המידות הטובות וממילא זה מורה על אמונתו בה' יתברך.

בפגישה שהייתה לי לפני מספר שנים עם הגאון רבי מאיר מזוז שליט"א, ראש ישיבת כיסא רחמים, הוא אמר לי שידוע שהגאולה שאנו מצפים לה בקרוב בב"א תהיה בזכות ה'אמונה', ו"תדע לך", הוסיף ואמר, "שמי שחיזק את הדור הזה באמונה בה' יתברך - זה מו"ז הקוה"ט רבינו ישראל אביחצירא זיע"א, על ידי כל כך הרבה ישועות וברכות שעשה למשפחות שלמות לאלפים ורבבות (והא לך ראיה "באבא סאלי" גימטריא "האמונה") וכמעט שאין משפחה בדורינו שלא היה לה קשר ישיר או עקיף עם הצדיק ע"ה".

וזאת אנו אמורים לדעת, שמלבד כוח הקדושה והטהרה שהייתה בו, וזכות האבות העצומה שהייתה לו, כוח עמל התורה שלו היה לאין שיעור. ידוע שעד גיל 40 כמעט ולא יצא מביתו, שם היה ספון בעליית הבית על התורה ועל העבודה.

סיפרה לי דודתי, הרבנית רוחמה ע"ה - ביתו של סידנא באבא סאלי זיע"א, שבהיותה ילדה קטנה הייתה רואה כיצד אנשים רבים מגיעים לבקש את הצדיק, ואמה הרבנית הייתה אומרת להם שהרב לא נמצא ויחזור רק בעוד חודשיים שלושה, והנה באחד הלילות הילדה התעוררה באמצע הלילה כשהיא אינה חשה בטוב, ורואה איך אימה עולה במדרגות של עליית הבית עם מגש אוכל בידה ופותחת את הדלת, והנה אביה ע"ה נמצא שם יושב ליד שולחן עמוס ספרים... וכאשר שאלה את אמה 'מדוע אמרת שאבא לא כאן, הנה הוא כאן!' מיד ירדה אליה אמה והזהירה אותה באזהרה חמורה שלא תגלה לאיש שאבא שלה נמצא שם. כך היה הצדיק יושב והוגה בתורה ללא שום הפרעה, חודשים על גבי חודשים בהתמדה עצומה.

וכמובן, כשיש שילוב של תורה וקדושה וזכות אבות כאחת - אז מקבלים אדם גדול מרעיש ארץ, שזיעזע את העולם כולו במעשיו ובפעליו הרבים למען עם ישראל.

זכותו תגן עלינו אמן.
אבוחצירא טור באבא סאלי זכות אבות אדם גדול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד