ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

מנהל בית החולים שיבא: מצבו של שרון קריטי

לראשונה מאז ההידרדרות במצבו של אריאל שרון, עדכן מנהל בית החולים שיבא על מצבו • "התחושה שלנו שההדרדרות הזאת רצינית מאוד" • מנהל בית החולים מעייני הישועה פרו' רביד: "לולי היה שרון ראש ממשלה, הטיפול בו היה אחר - אין בישראל אנשים המוחזקים בחיים בגיל הזה, זה עלה למדינה לאורך שמונה השנים בין 30-40 מיליון שקל"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

מצבו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, עדיין חמור. וגם הבוקר (חמישי) הוא נלחם על חייו.

מנהל המרכז הרפואי שיבא, פרופסור זאב רוטשטיין, מסר הודעה לתקשורת בעקבות ההחמרה ואמר: "אנחנו עדים לעליות ומורדות במצבו הרפואי בחודשיים וחצי האחרונים, אבל הוא חזר חזרה והתייצב. ולמרות זאת, ביומים האחרונים אנחנו בעצם צופים בירידה הדרגתית בתפקוד של מספר איברים קריטיים בגוף. אנחנו מגדירים את מצבו כמצב קריטי. צפויה סכנה לחייו. זה המצב שהוא נכון להיום".

מנהל בית החולים הוסיף: "אני מאוד אוהב את אריק, הוא גבר שגברים, חזק והוא יצא ממצבים קשים בתקופה שהוא נמצא בבית החולים למעלה משבע שנים, אני לא יכול להיות נביא, התחושה של הרופאים המטפלים בו וגם של המשפחה, ובעיקר הבנים, התחושה של כולנו היא שיש שינוי לרעה. התחושה של כולם היא שההידרדרות הזאת רצינית מאוד".

"אריק שרון לא מקבל טיפול דיאליזה, הוא מקבל את הטיפולים אותם הוא קיבל לאחרונה", המשיך מנהל בית החולים, "גם לחולים רגילים עדיין לא מתחילים טיפולי דיאליזה. אם היתה פגיעה רק באיבר אחד היה מקום לטיפול, אבל מדובר בפגיעה בכמה איברים. הוא מקבל טיפולי אחזרה, טיפול תמיכתי ותרופות אנטיביוטיקות בשל מספר זיהומים שדירדרו את מצבו. התחושה של כולם היא שההידרדרות רצינית מאוד".

שרון בן ה-85 סובל מאי ספיקת כליות, ההחמרה המשמעותית במצבו עלולה להוביל לקריסת מערכות גופו, והחשש לחייו כבד ומוחשי.

שר הפנים גדעון סער כתב הבוקר בדף הפייסבוק שלו: "אני מבקש לחזק את גלעד ועמרי, השוהים ליד מיטת אביהם, ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, מנהיג ולוחם, הנלחם ברגעים אלה על חייו".

מנהל המרכז הרפואי "מעייני הישועה", הפרופסור מוטי רביד, אמר לערוץ 10 כי "תיאורטית אפשר לחבר את שרון למכונת דיאליזה ולהחזיק אותו בחיים, ההיגיון לא בטוח שקיים, אתית גם לא".

"השאלה איזו החלטה יכולה לקחת המשפחה", אמר, "האיש חסר הכרה, אין קשר עם הסביבה. נכון שיש פעילות מוח, אבל בין זה לבין הכרה או סבל המרחק גדול מאוד".

פרו' רביד טוען שלא היה צריך לטפל בדרך הזו בשרון, "אמרתי את זה לא פעם אחת", אמר, "בוא נאמר שאם לא היה מדובר בראש ממשלה לא היו עושים את זה. בגיל הזה אין בישראל אנשים שמוחזקים בחיים. זה עלה למדינה לאורך שמונה השנים בין 30-40 מיליון שקל", סיפר.

"אם היו שואלים את שרון הוא לא היה רוצה את זה זה חד משמעית. אבל כיוון שמשפחתו קובעת הבנים רצו אותו בחיים וזה שיקול שלהם שגם בחוץ לא יכולים להתעלם מזה".

לדברי רביד גם הטיפול בשרון לכתחילה היה מוטעה: "מה שהכתיב את הטיפול לא היה השיקול הרציונלי אלא הלחץ המתח והרצון לעשות את הבלתי אפשרי להציל את שרון", אמר.
כליות בית החולים שיבא שרון ראה''מ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד