ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

גופת הנגיד מסאטמר אותרה במכולת אשפה

גופתו של איל הנדל"ן, נגיד סאטמר הרב מנחם שטארק ז"ל, אותרה כשהיא כפותה וחרוכה, במכולת אשפה של תחנת דלק בלונג איילנד, ניו יורק • עובד התחנה שגילה את הגופה: "שמתי לב לריח רע מהמכולה וידעתי שמשהו לא בסדר" • נחטף בליל חמישי על ידי אלמונים ומאז נעלמו עקבותיו • צפו בתיעוד המצמרר של החטיפה

מנחם שטארק ז"ל
מנחם שטארק ז"ל צילום: מתוך מצלמת אבטחה



מקורות במשטרת ניו יורק מדווחים כי גופה כפותה וחרוכה שנמצאה בניו יורק, זוהתה כאיש העסקים, הנגיד מחצר חסידות סאטמר, הרב מנחם שטארק ז"ל.

עוד בנושא:
הנגיד מסאטמר נחטף • חשש כבד לחייו

הגופה נמצא במכולת אשפה בתחנת דלק ב'גרייט נק' שבלונג איילנד בערב יום שישי. עובדי התחנה שמו לב לעשן העולה מהמכולה בבוקר וכיבו את העשן באמצעות שלג, אך לאחר מספר שעות שמו לב לריח רע העולה מהמכולה והזעיקו את המשטרה.

"שמתי לב לעשן שעולה מהמכולה", אמר עובד התחנה פרננדו קרף שאיתר את הגופה, "וכיבינו את השריפה. חשבנו שמישהו זרק בטעות סיגריה בוערת למכולה. אבל אחרי הצהריים כשבאתי להטיל אשפה נוספת במכולה שמתי לב לריח רע, רע מידי והבנתי שמשהו רע מאוד קורה. הזעקתי מייד את המשטרה".

לפי בדיקות ראשוניות עולה שהמנוח ז"ל מצא את מותו בחניקה. אך לאחר מותו נחרך בגפיו. אולי בניסיון להעלים ראיות.

היום (שבת), בשעה אחת בצהריים שעון ניו יורק, הגיעו לבית משפחתו, בוויליאמסבורג, קבוצת בכירים ממשטרת ניו יורק כשהם מלווים בעובדים קהילתיים, ובישרו למשפחה את הבשורה המרה על איתור גופתו של יקירם.

בלשי משטרת ניו יורק בבית המשפחהצילום: בלשי משטרת ניו יורק בבית המשפחה
בלשי משטרת ניו יורק בבית המשפחה

חטיפה בשלג

שטארק בן ה-39 עזב את משרדו, שליד גשר וויליאמסבורג, בשעה 11:45, יום חמישי בלילה ומאז נעלמו עקבותיו. כששטארק לא שב לביתו ביום חמישי בלילה, אשתו המודאגת הזעיקה מכרים וחברים, ואחר כך את ארגון השומרים המקומי.

משטרת ניו יורק הוזעקה זמן רב אחר כך, רק בסביבות 2:30 בבוקר יום שישי. "חשבנו שהוא הולך לחזור הביתה", אמר איצי, אחיו של סטארק, והסביר מדוע המשפחה לא התקשרה מייד: "לאחר שבני המשפחה צפו בסרט מצלמת האבטחה עם עזרה מהשומרים, המשטרה הוזעקה מייד".

מתיעוד וידאו עלה ששטארק התקרב לרכבו, הצליח אף להפעיל בה את האזעקה כשני אלמונים בעלי מראה אפריקני תקפו אותו ומאבק התפתח ברחוב המושלג.

"הם יצאו מהמיני וואן והלכו ישר אליו", סיפר אחיו של שטארק, איצי, "הם תפסו אותו והוא נלחם איתם במשך כחמש דקות". שני הגברים תועדו כשהם כופתים את שטארק וחוסמים את פיו. השניים הצליחו להכניס את שטארק לואן והסתלקו.

על פי הסרטון שפורסם על ידי משטרת ניו יורק הבוקר, ניתן לראות הרכב מסוג רכב מיני ואן דודג' הנוסע לאורך המדרכה.

מנחם שטארק, מנגידי סאטמר, היה בעליה של אימפריית נדל"ן ששלטה על שטחי מגורים בוויליאמסבורג וברוקלין, ובהם התגוררו גם שחורים רבים.

מייל אחרון אותו שלח שטארק לפני חטיפתו, דן בעניין עסקי, בו הבטיח להעביר כסף לגורם עמו היו לו חילוקי דעות. עם זאת, אין בטחון שהחטיפה קשורה לסכסוך עסקי, ומשטרת ניו-יורק בודקת גם אפשרות כי מדובר בשוד שהסתבך.

וידאו החטיפה

סאטמר בית משפט חטיפה נגיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד