י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

כינוס רבני תימן: "בצבא מורידים את הכיפות"

רבני תימן התכנסו בבני ברק ותקפו את המסגרות החרדיות בצה"ל: "צעירים הורידו את הכיפה שם" • "תקופה זו היא שעת מלחמה"

כינוס רבני תימן. צילום: יעקב כהן
כינוס רבני תימן. צילום: יעקב כהן

כינוס של רבני תימן הערב (מוצ"ש), בבני ברק, נגד חוק הגיוס.

בכינוס נגד חוק הגיוס הערב השתתפו למעלה מ-70 ראשי ישיבות ורבני קהילות תימן, אשר מחו נגד חוק הגיוס ועמדו הצורך לחזק את בני הישיבות והוריהם שלא להיכנע לחוק המתגבש בכנסת.

בדברים שנשא הגאון רבי שלמה קורח התריע נגד צעירים התגייסים למסגרות 'שח"ר': "רבים הורידו שם את הכיפות", אמר, "אסור לנו להתפשר כלל".

הגאון רבי אהרון חדד, ראש ישיבת שערי תבונה, סיפר כי מספר בחורי ישיבה שסירבו להתייצב נלקחו למעצר. אחד מהם, בוגר הישיבה הצליח להיחלץ אבל ארבעה אחרים התגייסו ו"כיום כולם הורידו את הכיפה, אנו צריכים לחזק את הבחורים אין מה לפחד, כולנו נלך לכלא יחד עד שהם יזרקו אותנו משם".

הגר"א עפג'ין ראש ישיבת בית הלוי, הכריז בכינוס על תוכנית מתקדמת להקמת כוללים בבני ברק, ירושלים ועוד, "בכל כולל ילמדו אלף אברכים", סיפר, "ללא שום סיוע מהמדינה. אנחנו לא צריכים אותם".



כך גם נשאו דברים: הגאון רבי עזריה בסיס רבה של ראש העין, הגאון רבי מנחם שמואלי ראש ישיבת עטרת יואל, הגאון רבי פנחס קורח ועוד.

עם סיום המעמד הוקראה החלטת הכינוס לפיה: "אנו מחויבים לראות תקופה זו כמלחמה ממש, לזעוק ולקרוע שערי שמיים ולהעתיר מידי יום בתפילה, לביטול הגזרה. כמו כן אנו קוראים לכל בני קהילתנו לחזק את בני הישיבות ולהתריע על גודל הסכנה הגדול".





















































תימנים רבנים ראשי ישיבות כינוס חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד