י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

גדולי ישראל בירכו - והקהילה התפלגה

מתפללים פרשו מבית הכנסת 'אהבת תורה' בברכפלד, לאחר שהגבאי דיבר נגד גדולי ישראל, וזכו לחיזוק מהגר"י זיכרמן

אברכים במודיעין עילית . צילום: ארכיון
אברכים במודיעין עילית . צילום: ארכיון



פרסום ראשון: לאחר פילוגה של ישיבת כנסת יצחק בחדרה ופתיחת ישיבת 'תורה בתפארתה' באשדוד, הפילוג הליטאי מתחיל להשפיע גם על בתי כנסת.

הדבר קרה בשבועיים האחרונים בשכונת ברכפלד במודיעין עילית: בית הכנסת קהילת חניכי הישיבות 'אהבת תורה' במרכז השכונה, שגבאו ומייסדו וכן רב הקהילה נמנה על פעילי ותומכי מפלגת 'בני תורה' (שגם התמודדה במודיעין עילית והכניסה שני נציגים א.פ.), התפלג לשניים - כשפורשי בית הכנסת הקימו בית כנסת חדש רק לשבתות ונקרא בשם 'אהל תורה', (היו שחשבו לתת את השם לבית הכנסת הפורש 'אהבת תורה בתפארתה' אך לאחר מחשבה ניתן השם 'אהל תורה' א.פ.)

לדברי הפורשים, הגבאי דיבר נגד גדולי ישראל, ועל כן החליטו על הצעד. עוד אמרו הפורשים, כי קודם להחלטה עלו לביתם של הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי וקיבלו את ברכתם למהלך.

בית הכנסת החדש ממוקם לעת עתה בעזרת הנשים של בית הכנסת של חסידי 'אלכסנדר' החדש. בליל שבת האחרון, פרשת בא, נשא דברים רב השכונה הגאון רבי ישראל זיכרמן בכדי לחזק את הקהילה החדשה שהוקמה.

בסך הכללי עשרות מתפללים פרשו מ'אהבת תורה'. לא כולם עזבו למנין הפורשים, וחלק מהמתפללים התפזרו בבתי כנסת אחרים. גם בית הכנסת שנשאר במקומו חוזק על ידי מתפללים חדשים שבאו לחזקו.

אחד מבני הקהילה שפרש אמר בשיחה ל'בחדרי חרדים': "זה פשוט מזעזע שישנם אנשים המדברים נגד גדולי הדור בציבור".

אחד ממתפללי בית הכנסת הוא אברך שלא שייך לאי מי מהצדדים. הוא נשאר במנין הוותיק כי זהו המקום אליו רגיל. בשיחה עם כתב 'בחדרי חרדים' אמר בכאב: "צער גדול הוא שלאחר תקופה ארוכה מהבחירות נאלצים להתמודד עם פילוגים שכאלו, זה סתם פילוג שטותי. האמת אין כדי חלוקה בין המתפללים כך שאני לא מבין על מה המהומה ואם כך נגזר שיהיה כך".
שבת אברכים ברכפלד פילוג אהבת תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד