י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

השופט החליט: השליטה באי.די.בי מופקעת מדנקנר

שופט ביהמ"ש המחוזי ת"א: "מוטי בן משה שולט בכל החברות שלו" • נוחי דנקנר: "התחושה שלי לא טובה, הצדק לא יצא לאור"

נוחי דנקנר, צילום: פלאש 90
נוחי דנקנר, צילום: פלאש 90



השופט איתן אורנשטיין נוטל את השליטה באי.די.בי מנוחי דנקנר - אך מעכב את הביצוע ב-10 ימים: שופט ביהמ"ש המחוזי בת"א קבע היום כי "אין מניעה להעביר את השליטה לידי קבוצת אלשטיין-בן משה". הוא הוסיף כי "לא קיים ממצא שמקור הכספים זר. צוות הבדיקה גילה שבן משה שולט בכל החברות שלו". אורנשטיין קרא לאדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה להעביר את הכספים תוך 14 יום.

דנקנר שמע את דבריו של אורנשטיין בפנים חתומות. הוא מיהר לצאת מביהמ"ש ובצאתו מאולם הדיונים אמר: "התחושה שלי לא טובה, הצדק לא יצא לאור".

אורנשטיין ציין כי "היה שיתוף פעולה מלא מצד הקבוצה שנבדקה" וציין בשורה התחתונה כי "מהדוח על נספחיו עולה כי בעלי השליטה עמדו בחובת הגילוי, לא נפל מום בממצאים שהתגלו על מנת לשמוט את הקרקע תחת הסדר הנושים".

בתקופת הביניים עד להעברת השליטה, הנאמנים שיהיו אחראים על הוצאת ההסדר לפועל הם אייל גבאי ועו"ד חגי אולמן.

"אנו מפקידים בידיכם חברות רציניות", אמר לבסוף אורנשטיין. "תהיו זהירים. לא מדובר רק בכסף שלכם. שיהיה לכם בהצלחה".

עוה"ד של דנקנר לא ויתר בקלות וביקש עיכוב ביצוע של 10 ימים. "לא תהיה דרך חזרה", הוא הדגיש. אורנשטיין קבע שימוע לשעה 14:00 לדון בנושא. עו"ד אלון רון ממשרד עוה"ד ורדי-לשם-רון הוא זה שמייצג עכשיו את דנקנר וגרנובסקי, שכן עוה"ד רם כספי ורובי בכר ייצגו את אי.די.בי ובעקבות החלטת הביקורת של החברה אינם מייעצים עוד לדנקנר וגרנובסקי.

בסביבות השעה 14:00 קיים אורנשטיין דיון נוסף לדון בבקשה לעיכוב ביצוע, והחליט לאשר עיכוב ביצוע של 10 ימים ולהעניק 15 ימים למתן ערעור לביהמ"ש העליון - אולם כל נזק כספי שייגרם לנושים יושת על קבוצת גרנובסקי-דנקנר.

"עיכוב ממושך בהוצאת ההסדר עלול להביא למשיכת ההצעה על ידי אקסטרה-אלשטיין", אמר אורנשטיין. "בנוסף קיים חשש כי אי.די.בי פתוח לא תעמוד בהתחייבויותיה והמשמעות היא כי נושי החברה ייפגעו ולא יקבלו דבר. יש צורך לייצב את הקונצרן המיטלטל מזה כשנה ואת כספי הציבור הרבים המושקעים בחברה. באיזון הראוי ניתן לתת עיכוב להוצאת פס"ד, קבוצת דנקנר תפקיד סכום תחת חשבון הנאמנות. לא יבוצעו פעולות בחברה והמשקיף והמומחה יהיו חלק מהדירקטוריון".

בן משה ואלשטיין צפויים למסור היום הצהרה משותפת לתקשורת.
דנקנר אי די בי שליטה אלשטיין הפקעת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד