כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הארכות מעצר: מתנקשי קטלן, שורף הגופה והיורים

הוארך מעצרם של כוכבי הפלילים בבני ברק • בין השאר: המתנקשים שירו ביהודה קטלן והחשוד במעורבות ברצח ושריפת גופה

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



לבית משפט השלום בתל אביב הובאו בשנית שני החשודים בירי ונסיון רצח שאירע בשבוע שעבר ביום ראשון, בו נפצע קשה יהודה קטלן - צעיר בן 24 תושב העיר. למחרת (ב) לפנות בוקר, נעצרו שלמה דהאן בן 25 ויואל בן ניסן בן 19 בנמל התעופה בן גוריון, כשהם מנסים לעזוב את הארץ לספרד. מעצרם הוארך עד היום.

עו"ד טובול רותם, ב"כ החשוד יואל בן ניסן, ציין כי מדובר בהארכה שנייה, "אנו למדים שיש מספר התפתחויות בחקירה, אבל על פניו לא הוטח דבר בפניו והוא לא נחקר למעט החקירה הראשונית. אני רואה שנוספו סעיפי אישום ומוזר מאוד שכלל לא נאמר לחשוד שנוספו עוד אישומים והוא לא נשאל אודות זה. המשטרה מבקשת 10 ימים וזה זמן רב לבקשה שנייה. אנו למדים שיש עצורים נוספים ולדעתנו יש מקום לצמצם את הימים ולפקח על החקירה, ואנו מדברים על חשדות שלא הבשילו לראיות הקושרות אותו לאירוע ורק בגדר חשד לגבי שניהם. אבקש לצמצם".

"אני ציפיתי שתבוא היחידה החוקרת בהארכת מעצר שנייה כמו שהיא מצפה שהחשודים ישתפו פעולה, הייתי מצפה שהם ישיבו תשובות", אמר עו"ד איצקוביץ, ב"כ החשוד שלמה דהאן. "אני הבנתי שלמעט יום שישי שהוא תושאל שאלות קלות לא נחקר ולא שום דבר. הייתי מצפה שהיחידה החוקרת תבוא עם ראיות ושיוטח בו על מה מיוחס לו". עוד הוסיף: "בית המשפט בפעם הקודמת האריך את המעצר למספר ימים לא מעט, ואם הראיות ברורות לה, מדוע אין היום כתב אישום?" שאל. "מה שנראה לי, שהם עובדים בשיטת מסע דיג ואם אני אקבל ראיות, אקבל אותם ממקומות אחרים".

השופט שמואל מלמד ציין כי לפניו בקשה להארכת מעצרו של החשודים, אשר נעצרו בחשד לביצוע עבירות של ניסיון לגרום למותו של אדם ושיבוש מהלכי משפט. "מעיון בתיק החקירה עולה כי קיים חשד סביר כנגד החשודים לביצוע העבירות המיוחסות להם", כתב השופט. "לאחר שמיעת טיעוני הצדדים ועיון בתיק החקירה אני מוצא, כי קיימת תשתית ראייתית המבססת חשד סביר נגד החשודים בגין העבירות שבביצוען הוחשדו, וכי מתקיימת עילה למעצרם".

הוא החליט להיעתר לבקשת המשטרה באופן חלקי, והורה על הארכת מעצרם של שני החשודים עד ליום 8/1/14 בשעה 12:00.

עוד בנושא:
בני ברק: עימות בין משפחות פשע, יריות ועצורים
"גם מחוץ לישיבה הקפיד על קלה כבחמורה"
נמנעה נתיחת גופת השרוף • הוארך מעצר החשוד
הגופה החרוכה בבני ברק: נעצר חשוד תושב העיר
עיר פשע? גופה חרוכה נמצאה בתעלה בבני ברק
חיסול בבני ברק: הוארך מעצר שני החשודים בירי
אש בבני ברק: צעיר חרדי נורה ונפצע קשה

באשר לחשד לרצח צעיר בן ה-17.5 בן העיר שהתגלה ביום שני בשבוע שעבר בפאתי העיר ללא רוח חיים: בפעילות צוות חקירה מיוחד במשטרת מרחב דן, נעצר למחרת (שלישי) צעיר (18) בן למשפחה חרדית מבני ברק, בחשד שהיה מעורב בגרימת מותו. מעצרו הוארך עד ליום שישי, אז הובא בשנית לבית המשפט, שם הוארך מעצרו עד למחר (שני).

מקרה חמור שלישי שאירע אף הוא בשבוע שעבר: יריות באוויר ברחוב צבי הרלינג פינת רחוב נויפלד בבני ברק. שוטרים שהגיעו למקום איתרו מספר תרמילים ללא פצועים. במשך הערב והלילה נעצרו 15 חשודים במעורבות בקטטה, כשהרקע הוא קטטה שהחלה יום קודם לכן (חמישי) בין 2 משפחות פשע ידועות. בית המשפט האריך את מעצרם של שלושה קטינים עד מחר (שני), ומעצרם של 11 בגירים הוארך עד יום שלישי, וחשוד נוסף שמעורבותו פחותה - שוחרר לאחר חקירה. החקירה מתנהלת במרחב דן.

לאחר שלושת המקרים שאירעו תוך שבוע אחד בעיר התורה בני ברק, קיימנו שיחה עם מפקד משטרת מרחב דן, ניצב משנה שמעון לביא, שאומר ל'בחדרי חרדים': "לאחר שנים שמשפחות הפשע עשו מה שבא להן, הגיע הזמן לטפל גם בהן. אנחנו נפעל לפרק את הגרעין, ולמצות את הדין עם החשודים". לביא מוסיף בנחרצות: "אנחנו נטרפד את אירועי האלימות באיזור, ולא ניתן להם יותר אפשרות קיום".
אלימות הארכת מעצר קטלן רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד