י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הגר"ג אדלשטיין גם נגד הפגנות: "זה לא יעזור"

הגר"ג מגבה את הגראי"ל: "לא יעזרו הפגנות" • הקדיש נאום לסוגית הגיוס והשיב לטיעון השוויון בנטל • חלקים מדבריו

צילום: עוזי ברק
צילום: עוזי ברק



הגר"ג אדלשטיין תומך בגישתו של הגראי"ל שטיינמן ומתנגד להפגנות: "העצה היחידה לביטול הגזירות היא על ידי תשובה ותוספת זכויות, ולא יעזרו כעת הפגנות, וגם הסברה לא תועיל בימים אלו, מפני שיש הסתה גדולה בתקשורת כנגד לומדי התורה, ומסיתים את הציבור החילוני כנגדינו".

עוד התייחס לטענת המבקשים לגייס את בני הישיבות: ""בטענה כאילו שאין אנו משתתפים בביטחון וכו', והם מוסתים ואינם מבינים את האמת שכל ההגנה היא בזכות לומדי התורה, וכמו שאמרו חז"ל (מכות י, א) "עומדות היו רגלינו בשעריך ירושלים" - מי גרם לרגלינו שיהיו עומדות במלחמה שערי ירושלים שהיו עוסקים בתורה, וכל זכות קיומינו כאן בארץ הקודש הוא רק בזכות התורה".

הדברים נאמרו במסגרת שיחהשנשא בערב ראש חודש שבט, לפני תחילת תפילת יום כיפור קטן: "הנה גדולי הדור הורו השבוע לומר תפילת "יום כיפור קטן", ותפילה זו הנהיגו המקובלים לפני כמה מאות שנים, וכעת מפני הגזירות על לומדי התורה, הורו לכל הישיבות לומר תפילה זו, שכן מבקשים לגזור גיוס על בני הישיבות להפריע שלא יוכלו ללמוד תורה, גם מבקשים לפגוע בקיום הישיבות ובפרנסת לומדי התורה, וכבר אמרו (אבות ג, יז) שאם אין קמח אין תורה".

"צריכים לדעת שכל הגזירות אינם במקרה אלא בהשגחה, וכמו שכתבו בספרים כי בזמן שיש קטרוג למטה זהו סימן שיש גם קטרוג למעלה בשמים, וחובתנו בשעה זו להתעורר לתשובה ולתיקון המעשים וערב ראש חודש הוא כידוע זמן של תשובה".

"ועלינו להבין שכל הגזירות הם בהשגחה ולא במקרה, וכבר אמרה תורה ואם תלכו עימי בקרי וגו' והלכתי עימכם בחמת קרי, צריכים להבין שכל הגזירות הם מן השמים מפני הקטרוג של היצר הרע, ויש להתעורר לתשובה ולתקן את המעשים כדי להסיר את הקטרוג מעלינו".

הגר"ג סיים את דבריו בתובנות:

"כל הגזירות על התורה ועל הקמח תלוי בזכויות שלנו, ולכן הורו גדולי הדור לקבוע תענית דיבור, לעסוק בתורה ברציפות ולא לדבר דברים בטלים, וכל זה לתוספת זכויות להסיר את הקטרוג מעלינו".
הגראיל גיוס אדלשטיין הפגנות בני ישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד