כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

"איחוד הצלה הצילו את אימי הרבנית" • תיעוד

מתנדבי 'איחוד הצלה' בירושלים התכנסו לערב הוקרה • באורחים: הגר"י יוסף, הגר"ד לאו והגר"ש רבינוביץ' • גלריה והקלטה

"איחוד הצלה הצילו את אימי הרבנית" • תיעוד
אהרן והב ומשה מזרחי



באירוע מכובד בהשתתפותם של הרבנים הראשיים לישראל הגאון רבי דוד לאו, והראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, וגם הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, חבר ועדת רבני הארגון הגאון רבי אריה דביר, רב הכותל והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ', הרה"ג יצחק בצרי, סגני ראש העיר ירושלים ישראל קלרמן, צביקה כהן ויוסי דייטש, יוסף שוינגר - מנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, ראש מועצת קריית יערים אברהם רוזנטל, יוסי אברהמי ראש מועצת גבעת זאב ויו"ר זק"א יהודה משי זהב, התכנסו אמש (מוצ"ש) מאות מתנדבי 'איחוד הצלה' מסניף ירושלים לערב הוקרה באולמי 'שערי העיר' בירושלים.

במסגרת האירוע הושקו 15 אופנולנסים (אופנועי אמבולנס) חדשים, ועשרות מכשירי דפיברילטורים. כמו כן הוענקו תעודות הוקרה למתנדבים על פעילותם בימי סופת השלגים בירושלים ובמהלך שנה האחרונה למען תושבי ירושלים והסביבה.

את הערב פתח המנחה הנודע אבי מימרן, שהודה לכל המתנדבים שפינו מזמנם והקדישו אותו לטובת הפעילות למען כלל האזרחים בימי סופת השלגים בירושלים, ואף סיפר על התנדבותו בארגון במהלך ימי הסופה.

הגר"י יוסף, שקבע תחילה מזוזה בבית המתנדב החדש, נשא דברים ואמר: "חשוב שכמה שיותר אנשים ידעו להציל חיים, אנחנו במשפחה חייבים הכרת הטוב ל'איחוד הצלה' שהצילו את אימי הרבנית וביצעו בה החייאה ונשארה בחיים עוד כמה חודשים בזכותם, אני מחזק את ידכם. תשתדלו להמשיך ולעשות קורסים עם כל גדרי ההלכה והצניעות, שאנשים ידעו לתת טיפול רפואי ראשוני – וכן חשוב שחברי הארגון יקבעו שיעורים בהלכות שבת - ובזכות הצלת החיים תזכו לכל הברכות ולבנים תלמידי חכמים".



הגאון רבי דוד לאו סיפר: "לפני כמה שנים יהודי בעיר מודיעין התמוטט בביתו והצוות שהגיע למקום קבעו את מותו ואף הזמינו את החברה קדישא לביתו, ואז הגיעו מתנדבי איחוד הצלה ממודיעין עילית וביצעו בו פעולות החייאה והחזירו אותו לחיים, והוא חי לאחר מכן עוד כמה שנים, מדובר בתלמיד שלמד אצלי בשיעור דף היומי והכרתי אותו באופן אישי".



אלי ביר, נשיא ומייסד איחוד הצלה, הודה נרגשות לראשי הארגון והנהלת הסניף הדואגים שלכל מתנדב יהיה את כל האמצעים לפעול במסירות למען הצלת חיים. ובדבריו למתנדבים אמר: "אנו רואים את התוצאות המדהימות ואת מכלול הפעילות הענפה שאתם המתנדבים עושים בנחישות ובצורה מדהימה – ואנו נמשיך לעמוד לימינכם ולהעמיד משאבים וציוד רפואי רב כדי שתמשיכו ביתר שאת לתרום ולסייע בהצלת חיים".

הגרב"מ אזרחי הדגיש: "בעצם הצלת הנפשות של כל יהודי אתם שותפים להקב"ה במעשי בראשית שהוא בראם ואתם מחיים אותם, ואין מילים המסוגלות להעריך את גודל הזכות שלכם בהצלת חיים, אתם אנשים שלא רק שנותנים לזולת ועושים חסד אלא ממש מצילים חיים של אנשים, ואני מברך את כל המתנדבים שהקב"ה ישלם שכרכם בברכה והצלחה בכל העניינים".

פרופ' אבי ריבקינד, המשמש בהתנדבות כמנהל הרפואי של איחוד הצלה, בירך את המתנדבים וציין כי הוא רואה כזכות עבורו לסייע בפעילות הקודש של הארגון, ובישר למתנדבים כי במהלך הימים הקרובים ייחתם שיתוף הפעולה בין ביה"ח הדסה לאיחוד הצלה בשילוב המתנדבים לסיוע בחדרי המיון של בית החולים.

התרגשות מיוחדת השתררה באולם כאשר לבמה עלו בזה אחר זה אנשים שחבים את חייהם לפעילות המהירה והמקצועית של מתנדבי הארגון. הניצולים ובני משפחותיהם סיפרו את סיפורם האישי ואת נס הצלתם, והודו נרגשות למתנדבים המסורים תוך הדגשה כי הם עומדים פה בחיים בזכות מהירות הגעתם וטיפולם המסור.



כמו כן כיבדו את האירוע בהשתתפותם: חברי מועצת עיריית י-ם יצחק פינדרוס, נתי לסרי ופפה אללו, מנכ"ל החברה לפיתוח הרובע היהודי שלומי אטיאס, יהושע פולק, המוכתר עביד מוחמד מהכפר עיסאוויה, מפקד תחנת הכיבוי בירושלים רשף אלי בסון, קובי יגן קצין מבצעים במשטרת ירושלים, טפסר אלי פרץ מפקד כיבוי מחוז ירושלים, אודי גל דובר כיבוי ירושלים, רבנים, אישי ציבור וידידי הארגון.

צילום: אהרן והב ומשה מזרחי





















































איחוד הצלה הצדעה שלג הצלת חיים וידאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד