י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

סקר מינה צמח: בוחרי ש"ס רוצים את ישי בראש

בעוד 25% בלבד תמכו בראש המפלגה אריה דרעי, כמחצית מבוחרי ש"ס חפצים בשובו של ישי • וכמה מנדטים תקבל המפלגה?

דרעי וישי
דרעי וישי

יו"ר, אבל לא מתרומם בסקרים: שנה חלפה מאז התקיימו הבחירות לכנסת, ומעט יותר מכך מאז חזר אריה דרעי להנהגת מפלגת ש"ס, אך בסקר המתפרסם היום (א) ואשר נערך על ידי ד"ר מינה צמח ממכון מדגם עבור ערוץ 2, עולה כי בוחרי מפלגת ש"ס עדיין מעדיפים לראות את אלי ישי בראשות המפלגה.

לפי ממצאי הסקר, אילו היו הבחירות מתקיימות היום הייתה הליכוד-ביתנו מתחזקת בשני מנדטים ל-33. במקום השני נמצאת מפלגת העבודה, בראשותו של יצחק (בוז'י) הרצוג, שמצליח להביא 16 מנדטים, רק מנדט אחד יותר מאשר הביאה שלי יחימוביץ'. מפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד יורדת בחמישה מנדטים ווכה ב-14 מנדטים בלבד. הבית היהודי מקבלת 11 מנדטים.

ש"ס, למרות איבוד מנהיגה הגר"ע יוסף, מאבדת מנדט אחד בלבד ומקבלת 10 מנדטים. הסקר גם מצביע על כך שמפלגת עוצמה לישראל מצליחה לעבור בקושי את אחוז החסימה ונכנסת לבית המחוקקים - עם שני מנדטים.

65% מהנסקרים טענו גם כי הם לא מרוצים מתפקוד הממשלה, לעומת 27% המרוצים ממנה. עם זאת, לשאלה "מי הכי מתאים להיות ראש ממשלה?" זכה נתניהו בפער גדול עם 30%. הרחק מאחור - 11% היו רוצים בהרצוג, 7% הצהירו כי הם בעד לבני, ו-6% הביעו תמיכה בליברמן ובנט. רק 5% היו רוצים את יאיר לפיד כראש ממשלה.

הנשאלים שטענו בסקר כי הם מצביעי מפלגת ש"ס, התייחסו גם למחלוקת סביב הנהגת המפלגה מאז פטירתו של הגר"ע יוסף: 50% רוצים לראות את אלי ישי מוביל את המפלגה, לעומת 25% בלבד התומכים ביו"ר אריה דרעי.
ישי סקר ערוץ 2 צמח דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד