י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אנטישמיות בניו יורק: "חרם צרכני על העיתון"

מחאה חריפה נגד ה'ניו יורק פוסט', שכתב "מי לא רצה אותו מת" בעמוד השער - לצד תמונתו של הנרצח מנחם שטארק הי"ד • נשיא רובע ברוקלין: "נגד הדמוקרטיה" • מבקרת עיריית ניו יורק: "להטיל חרם צרכני על העיתון" • חבר עירייה דרש מהעיתון להתנצל בעמוד השער • דוברת העיתון מתנצלת: "לא זו הייתה הכוונה, ליבנו עם המשפחה השכולה"

מסיבת העיתונאים. צילום: ניוזליין
מסיבת העיתונאים. צילום: ניוזליין



מאות חרדים ופוליטיקאים התאספו בשעה 3:00 בצהריים - שעון ניו יורק - למסיבת עיתונאים שכינס נשיא ברוקלין, אריק אדמס, ליד משרדו בברוקלין תחתית, במחאה על הכותרת האנטישמית שבחר העיתון "ניו יורק פוסט" לסקר באמצעותה את רצח הנגיד מנחם שטארק הי"ד.

לדברי אדמס: "אנחנו חיים בארה"ב, כאן יש בתי משפט. ואם מישהו חייב משהו - מביאים אותו לבית משפט. לעשות כותרת בעיתון "מי לא רצה אותו מת" - זה נגד הדמוקרטיה. אין כזה מושג 'כולם רוצים להרוג אותו'".



מבקרת העירייה של ניו יורק, ליטוסה ג'יימס ביקשה מתושבי העיר לא לפרסם יותר בעיתון ולא לקנות אותו, ובקיצור, להטיל עליו חרם צרכני.

עוד בנושא:
נשיא ברוקלין ימחה נגד ה'ניו יורק פוסט'
סיקור רצח הנגיד: החרדים זועמים על ה'ניו יורק פוסט'
הלם ודמעות במסעו האחרון של הנגיד מסאטמר
סאטמר המומה: איל הנדל"ן והנגיד איננו • פרופיל
הנגיד מסאטמר נחטף • חשש כבד לחייו
גופת מנחם שטארק ז"ל אותרה במכולת אשפה

דוד גרינפלד, חבר העירייה, ביקש שהעיתון יבקש מחר בעמוד השער את סליחת המשפחה, ויתנצל על ה"מעשה הנבזי", כהגדרתו.

העסקן נפתלי משה אינדיג אמר במסיבת העיתונאים, כי לא רק הרגו בן אדם יחיד - אלא בכותרת המדוברת הרגו את משפחתו, אשתו, ילדיו וכל הקהילה החרדית בניו יורק ובעולם.

העסקן יהודה פרלשטיין ביקש מבעלי העיתון, שכתבו שאין מספיק חוקרים כדי לחקור את מאות האורבים למותו, לתרום יום אחד את כל צוות העיתון, שיחקרו את זהות הרוצחים.

העסקן אברהם יעקב פרידמן, מי שבישר למשפחה את הבשורה הנוראה, אמר כי הכתב היה חייב להיות בבית הנרצח בזמן הבשורה, ורק אז היה יכול להבין את גודל העוולה שעשה.

לאחר מכן דיבר אחד האנשים הגרים בשכירות בדירה של מנחם שטארק. בדבריו הסביר כי ברור שלאדם שהחזיק כ-1000 דירות להשכרה יש כמה שוכרים ששונאים אותו, וזה כמובן לא מצדיק רצח, אבל 95% מהשוכרים אהבו אותו מאוד. "הוא היה איש ישר וטוב לב, שלא זרק כל כך מהר שוכרים שלא שילמו", הדגיש.

בסוף מסיבת העיתונאים נאמו העסקן משה דוד נידרמאן, חבר העירייה סטיה לווין, הרב אהרן בן ציון ווידר חבר המועצה של מונסי וחנינא ספערלין מקראון הייטס.

העסקנים הכריזו חרם ודוברת העיתון מתנצלת

בין בעלי העסקים אליהם פנו העסקנים גם רשת 'מייסיס' - אשר לה סניפים ברחבי ניו יורק וניו ג'רזי, חברת אוטובוסים וחברות נדל"ן ועוד.

תחנות דלק שחילקו את העיתון חינם למתדלקים, פרסמו מודעות כי חלוקת העיתון הופסקה ובמקומו יחולק עיתון אחר.

ועד הפעולה של עסקנים מקומיים פרסם את מספרי הטלפון של העיתון, וקרא לציבור למחות על הידיעה הנתעבת. מספר הטלפון שפורסם הוא 212-930-8000. ולדברי עובד בכיר בעיתון המרכזיה קרסה מעומס הטלפונים, ובמקביל, כתובת המייל התמלאה במכתבי מחאה נגד העיתון.

עשרות בעלי עסקים ומוכרי עיתונים בשכונות החרדיות הודיעו למנהל השיווק של העיתון על הפסקת מכירתו בדוכן העיתונים.

במקביל, דוברת העיתון, סוזאנה אלפין [Suzanne Halpin] פרסמה הערב 'מיני הבהרה', בה נאמר: "הפוסט לא קבע שלמר סטארק הגיע מוות, אבל התחקיר שלנו הראה כי לסטארק היו הרבה אויבים שהובילו לרצח הנורא. המחשבות שלנו והתפילות שלנו עם המשפחה השכולה".





















ברוקלין פוסט זעם שטארק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד