כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ועדת הכלכלה בפז: "להיזהר מעודף רגולציה"

חברי ועדת הכלכלה סיירו בבתי הזיקוק של פז באשדוד • ח"כ יעקב אשר: "חובה לקחת בחשבון את מצב הדלק בעולם"

בסיור
בסיור



ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן, סיירה אתמול (א) בבתי הזיקוק של פז באשדוד, לקראת דיוני הוועדה בהצעת חוק משק הדלק, שנועדה להסדיר את הפעילות בענף.

יו"ר הוועדה, חבר הכנסת אבישי ברוורמן, אמר כי בכוונתו לפעול לקידומה בוועדה של הצעת החוק, על מנת להבטיח שירות ומחירים נאותים לצרכנים. ח"כ אריאל אטיאס התייחס לאיסור החל כיום על בית הזיקוק להקים מקשר ימי, דבר שמעלה את עלויות הייצור של הדלקים. לדבריו, הוועדה צריכה להידרש לנושא, במסגרת הסדרת משק הדלק והחשמל, על מנת לבחון ביטול האיסור בכדי להוריד את מחיר הדלק לצרכן.

ח"כ יעקב אשר אמר במהלך הסיור: "יש תמיד לגלות את הצורך בהסדרת המחירים והשירות, ומצד שני להיזהר בעודף רגולציה שלא לוקחת בחשבון תמורות הקורות במשק הדלק בעולם".

במהלך הסיור קיבלו חברי הוועדה סקירה על משק האנרגיה בישראל וכן על בית הזיקוק ממנכ"ל פז, יונה פוגל, ומנכ"ל בית הזיקוק מלאכי אלפר. כמו כן, חברי הוועדה ביקרו במתקנים השונים, בהם מתקן קליטת הגז של חברת נובל אנרג'י, מתקני ניפוק הדלקים, מאגרי האחסון, מרכז השליטה והבקרה ועוד.

המנכ"ל יונה פוגל ציין כי 60% ממחירו של ליטר בנזין לנהגים הוא מס שגובה המדינה, וקרא לוועדת הכלכלה לבחון מחדש את המסים המועמסים על מחיר הדלק לצרכן.
פז סיור ברוורמן אשר כלכלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד