י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

האם ויז'ניץ מכירה בחרדים הלומדים מקצוע?

בעלון תורני רשמי של חסידות ויז'ניץ הופיעה התייחסות לאדם שנרשם לקורס הנהלת חשבונות וביטל לפני תחילת הלימודים

האם ויז'ניץ מכירה בחרדים הלומדים מקצוע?



בית ההוראה "בינת המשפט", מטעם חסידות ויז'ניץ, מוציא לאור עלון תורני בכל שבוע, ובו שלל פסיקות מעניינות בעניני חושן משפט, כפי שפורסם כבר בעבר, ב'בחדרי חרדים'. עורך העלון הוא הגאון הרב יצחק בירך דסקל דומ"צ בב"ב, ור"מ בשיבת סדיגורה.

השבוע הציג הרב דסקל מספר שאלות שנשאל, בנושאים אקטואליים והתשובות, מפתיעות במיוחד.

אחת השאלות הייתה: "נרשמתי לקורס הנהלת חשבונות תמורת חמשת אלפי שקלים. שילמתי דמי קדימה מאה וחמשים שקל, ולא חתמנו חוזה. שבוע לפני תחילת הקורס החלטתי שאינו מתאים לי, והודעתי כי אני מבטל את השתתפותי. בעל הקורס טוען שזה הפסד גדול עבורו, ודורש שאשלם מחצית עלות הקורס, דהיינו אלפיים וחמש מאות שקל. האם הוא צודק בתביעתו".

הרב דסקל, השיב כי יש לשלם למנהל הקורס את הנזק שנגרם לו. אבל צריך לברר היטב כמה באמת הוא ניזוק. "ואם לא נגרם נזק, אתה יכול לחזור בך, כי לא נעשה קנין".


שאלה נוספת הייתה כלדהלן: "במכשיר העומד בצידי הרחוב עבור משקאות, כתוב 'אם המכשיר אינו נותן עודף, או שאינו נותן משקה, יש להמתין כמה דקות'. ראיתי אדם שממתין למשקה או לעודף... ולאחר זמן הלך, כנראה שהתייאש. נגשתי למכשיר להוציא משקה, ויצא לי שטר של מאה שקלים. חיפשתי את האדם שהיה לפני ולא מצאתי. האם המכשיר קונה את הכסף לבעליו כדין כלים הקונים, או שאינו קונה ואני זכיתי בשטר.

תשובתו של הרב דסקל הייתה: "תחלק את המעות לצרכי רבים לזכות בעל השטר".

והנה שאלה נוספת, הנוגעת למי שמבקש לחזור בו מהסכם: "שכרתי דירה לשנה, ונתתי דמי קדימה אלף שקל. לאחר מכן החלטתי מכמה סיבות לחזור בי מהשכירות. המשכיר הסכים וחיפש ומצא שוכר אחר. אלא שהמשכיר אינו רוצה להחזיר לי את דמי הקדימה, בטענה שדמי קדימה הם ערבון, שאם אחזור בי אפסיד אותם ואני טוען, שכיון שהמשכיר לא הפסיד, אין ליטול ממני דמי הקדימה"

תשובתו של הרב דסקל לא איחרה להגיע: "המשכיר צריך להחזיר לך את דמי הקדימה. ואמנם ראיתי שבספר עמק המשפט כתב שהפסיד דמי הקדימה. אך הנראה לעניות דעתי כתבתי".
חרדים ויזניץ לימודים אקדמיה מקצוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד