י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מאיגרא רמא: כתב אישום יוגש נגד נוחי דנקנר

ההחלטה - בכפוף לשימוע בפרקליטות מיסוי וכלכלה • אתמול: דנקנר ארז את חפציו ופינה את משרדי אי.די.בי בעזריאלי

דנקנר. צילום: פלאש 90
דנקנר. צילום: פלאש 90



הוחלט: יוגש כתב אישום נגד נוחי דנקנר. פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה הבוקר (ב') לנוחי דנקנר כי בכוונתה להעמיד אותו לדין בכפוף לשימוע שיערך לו בפרשת הרצת המניות לכאורה בקונצרן אי.די.בי, שהשליטה בו עברה אתמול מדנקנר לקבוצת אלשטיין-בן משה.

גם החשוד הנוסף, שטורם, קיבל מכתב זימון לשימוע, במסגרתו מובהר לו כי בכוונת הפרקליטות להעמיד אותו לדין בפרשה. שלג כאמור ישמש כעד מדינה בפרשה, וזאת לאחר שיוגש נגדו כתב אישום, והוא יורשע על פי הודאתו בפרשה. פרטי ההסדר המלאים טרם התבררו.

ההכרעה הסופית להגיש כתב אישום נגד דנקנר התקבלה על ידי הגורמים הבכירים ביותר בפרקליטות בראשות פרקליט המדינה החדש, שי ניצן, בעקבות המלצת פרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה).
בשבוע שעבר, לאחר שכבר הודלף לתקשורת כי פרקליטות מיסוי וכלכלה סבורה שיש די ראיות לזמן את דנקנר וטרום לשימוע ולאחר שגויס עד מדינה בפרשה, נערכה פגישה בפרקליטות המדינה שבה נכח פרקליט מחוז ירושלים, אלי אברבנאל. לאחר הפגישה, עדכן אברבנאל את ניצן והתקבלה ההחלטה הסופית לזמן את דנקנר ושטרום לשימועים לפני הגשת כתבי אישום.

לפני כחמישה חודשים העבירה רשות ניירות-ערך לפרקליטות את תיק החקירה נגד דנקנר, איתי שטרום ועדי שלג, עם המלצה להעמיד את השלושה לדין פלילי בגין עבירות תרמית בניירות-ערך, עבירות דיווח, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, עבירות הלבנת הון ועבירות של שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה.

עורכי הדין גיל דחוח וגלית רוטנברג, שמייצגים את עדי שלג, מסרו בתגובה: "כפי שהיה ראוי בנסיבות העניין, עניינו של עדי שלג הופרד מעניינם של יתר המעורבים בפרשה. מעבר לכך, איננו מוצאים לנכון להגיב בשלב זה".

החשד: הרצת מניות אי.די.בי

במרכז החקירה עמדה הנפקת אי.די.בי אחזקות, שבה גייסה החברה 321 מיליון שקל ב-23 בפברואר 2012. מהחקירה עלה כי בעל-השליטה בחברה דאז, דנקנר, הפעיל את שטרום, שבתורו הפעיל את שלג, כדי שיפעלו להשפיע בדרכי תרמית על שערי מניית אי.די.בי. זאת, במטרה לשפר את סיכויי הצלחת ההנפקה והמחיר שיתקבל בה.

לפי החשד, שטרום, באמצעות חברת ISP שבבעלותו, ותוך הפעלת שלג, פעל כך שהם רכשו את מניות אי.די.בי במהלך המסחר, ולאחר מכן מכרו אותן לגורמים שונים, המקורבים לדנקנר, במחירים נמוכים ממחירי הרכישה; במקביל, הם המשיכו לרכוש את המניות במסחר בשערים גבוהים יותר.

מהחקירה עלה עוד, כי דנקנר פעל להשגת מימון עבור ISP - לפי הממצאים דאג דנקנר שמקורביו ירכשו מ-ISP את מניות אי.די.בי, וכן העביר לשטרום סכומי כסף מכיסו לכסות את הפסדיו ממכירת המניות.

בתקופה האחרונה גברו מאוד הסיכויים להגשת כתב אישום נגד דנקנר בפרשה. לאחר ניתוח הראיות שהועברו אליה מרשות ניירות-ערך, הגיעה פרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה) בראשות עו"ד ליאת בן ארי, למסקנה כי קיימת תשתית ראייתית להגשת כתב אישום נגד דנקנר ונגד איתי שטרום, המחזיק בחברת השקעות המנהלת תיקי לקוחות עבור האלפיון העליון.
דנקנר מניות חקירה הרצה כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד