י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

כפר חב"ד: הפקחים מצאו אתון שעברה התעללות

פקחי משרד החקלאות העבירו למתקן מוגן אתון, שהייתה ברשותו של תושב כפר חב"ד, ואשר סבלה מהתעללות ילדים

צילום: צביה מילדנברג, משרד החקלאות
צילום: צביה מילדנברג, משרד החקלאות



מפקחי משרד החקלאות ופיתוח הכפר, בשיתוף המועצה האזורית עמק לוד, ערכו לפני ימים אחדים פעילות אכיפה בכפר חב"ד לבדיקת מצבם של חמורים, בעקבות תלונה שהתקבלה בשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות אודות התעללות והתאכזרות לשני חמורים במתחם הכפר - המוחזקים על ידי תושב המקום. לאחר קבלת התלונה במשרד החקלאות, יצאו למקום מפקחי המשרד יחד עם נציגי המועצה בכדי לבדוק תנאי החזקת בעלי החיים.

בביקורת נצפתה אתון אחת בלבד, אשר התקשתה לנוע ולעמוד על רגליה כיוון שהיו קשורות. האתון נמצאה סובלת מפציעות בשלוש מרגליה, המפרקים התחתונים של הרגלים נפוחים בשל הקשירה בניגוד לחוק.

על פי חוק צער בעלי חיים לא יקשור אדם בעל חיים אם יש אפשרות ממשית שאופן קשירתו יגרום נזק לגופו או לבריאותו. האתון אף סבלה מנגעים קשים בעור ודלקת בעיניים.

מתשאול ראשוני שערכו מפקחי המשרד במקום עלה, כי ילדים מהאזור מגיעים ומרביצים לחמורים, רוכבים עליהם תוך שהם מכים אותם בצורה קשה, וכי אחד החמורים מת.

במהלך התשאול, הודה האדם שהחמורים בבעלותו כי הוא קושר את האתון ברגליה ומעביר את הקשירה מרגל לרגל בעקבות דימום ופציעות ברגלים. בנוסף, הודה הבעלים היה מודע לעובדה כי נערי המקום מכים ומתעללים בשני החמורים, אך לא העביר אותם למתחם המשק בביתו על מנת להגן עליהם.

בעקבות מצבם הקשה של רגלי האתון, ההתעללות הבלתי פוסקת של הנערים בה, הוחלט על פינוי מיידי של האתון למתקן מוגן של משרד החקלאות.

משרד החקלאות הקים מתקן מוגן לבעלי חיים גדולים שעברו התעללות. המתקן קולט בעלי חיים גדולים, שאין מקום אחר שיכול לטפל בהם, כדוגמת: סוסים וחמורים. במתקן מקבלים בעלי החיים טיפול רפואי, וכן שיקום פיזי ונפשי לצלקות שנגרמו כתוצאה מהתעללות שעברו. הטיפול כולו נעשה במימון משרד החקלאות בשיתוף המועצה המקומית, ולאחריו מועברים בעלי החיים לאימוץ במשפחות חדשות.
משרד החקלאות כפר חב''ד התעללות אתון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד