כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

ב'דגל' מסופקים: "רוב הבחורים נשמעים להוראות"

המשטרה הצבאית הציגה את נתוני השנה האחרונה - ב'דגל התורה' מביעים סיפוק: "רוב מוחץ נוהג כדעת מרן ראש הישיבה"

לשכת גיוס. צילום ארכיון: פלאש 90
לשכת גיוס. צילום ארכיון: פלאש 90

במשטרה הצבאית הציגו היום (ב') את סיכום פעילותם בשנה האחרונה, בהשוואה לנעשה בשנה שעברה.

במשטרה הצבאית הציגו את העלייה המשמעותית שהתרחשה בשנה האחרונה בשיעור המשתמטים והעריקים משירות ביטחון שטופלו על ידי אנשיה. במהלך 2013 עמד מספר המשתמטים מצה"ל על 1,985, עלייה של 341 מהשנה הקודמת. במספר העריקים שהסתכם בשנה החולפת ב-2,873 חל גם כן זינוק של 262.

הנתונים מגיעים מכלל המגזרים. משתמטים הם אלו שלא התייצבו בלשכות הגיוס, ועריקים הם חיילים שחויילו ולא חזרו לבסיס המספרים האלו הם בניגוד מוחלט לפרסומים על 38.5 אחוז שמהווים 7500 בחורים של התייצבו.

בעקבות חשיפת הנתונים אומר בני רביבנוביץ, דובר בית הגראי"ל שטיינמן, ל'בחדרי חרדים': "לא היה שום צורך בהוכחות כדי לדעת שרובו המוחץ והמוחלט של בני הישיבות נוהגים באחריות כהוראת מרנן ורבנן חברי מועצות גדולי התורה של דגל התורה ואגודת ישראל ומועצת חכמי התורה של ש"ס, כפי שהנחה מרן ראש הישיבה שליט"א, ומתייצבים בלשכות הגיוס כפי שנהגו בני הישיבות בכל השנים".

"המספרים שפורסמו היום אף מוכיחים זאת באופן ברור וחד משמעי, והם תואמים למסמך שפורסם לאחרונה על-ידי הפרקליטות הצבאית הראשית. כל בני הישיבות שפעלו בהתאם להנחיות, שערה לא נפלה מראשם. הם לא גוייסו ולא נעצרו, והם ממשיכים לשבת באוהלה של תורה".
נתונים משטרה צבאית התייצבות לשכות גיוס בני רבינוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד