ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

החל התיווך בין נתניהו לגדולי ישראל

המתווך הגיע לישראל: מלקולם הונליין, יו"ר ועידת הארגונים היהודים בארה"ב, נחת בארץ ופתח במסע תיווכים בין ראש הממשלה לגדולי ישראל על מנת להביא לפתרון סוגית הגיוס • הפעולה הראשונה: שיחה פרטית עם האדמו"ר מבעלזא, אשר הבהיר את הנקודות החשובות • היום: ייפגש עם נתניהו • התיווך בא כתמורה לביטול מסע האדמו"רים

הונליין אצל האדמו"ר מבעלזא. צילום: א.מ.ש.
הונליין אצל האדמו"ר מבעלזא. צילום: א.מ.ש.

יו"ר ועידת הנשיאים של ארה"ב, מלקולם (יצחק) הונליין, נחת אמש (ב) בישראל כדי לתווך בין ראשי השלטון בישראל לגדולי ישראל בעניין חוק הגיוס.

כפי שנחשף במוצאי שבת ב'בחדרי חרדים', הונליין, יהודי חובש כיפה המקורב לבנימין נתניהו, ינסה לתווך בין ראש הממשלה לגדולי ישראל במשך השבוע וחצי בו ישהה בארץ.

עם נחיתתו בנתב"ג הגיע הונליין לבית ברחוב דובר שלום 5 בקרית בעלזא בירושלים - מעונו של האדמו"ר מבעלזא, שם נפגש עם האדמו"ר לשיחה פרטית שנמשכה שעה ארוכה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי האדמו"ר מבעלזא נתן להונליין מספר נקודות שצריך לדבר עם ראש הממשלה. מחר צפוי הונליין להיפגש עם ראש הממשלה ולאחר מכן לחזור עם תשובות לאדמו"ר מבעלזא.

במהלך ביקורו, צפוי הונליין להיפגש עם גדולי ישראל נוספים. הוא צפוי לפעול מול שקד בשליחות גדולי ישראל, בניסיון להגיע להבנות בנושא הסנקציות המוטלות על בני ישיבות שאינם מתגייסים.

כזכור, נערכה פגישה בביתו של מנחם גשייד בין מקורבים לראש הממשלה והרבנים הגרי"ד גרוסמן והגר"ש רבינוביץ. מלקולם שוחח עם משתתפי הפגישה והבטיח כי במידה ו'מסע המועצת' יבוטל, יגיע ארצה וינסה לסייע עם קשריו, להבנות בנושא חוק הגיוס.
בעלזא גיוס ראש הממשלה מלקולם הונליין נשיאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד