י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בשונה מהרכב: הגמרא של הגר"ע זצ"ל תוצע למכירה

משפחת יוסף תציע למכירה את הגמרא בה למד הגר"ע זצ"ל • על חברת הליסינג, שמכרה את הרכב, דווקא כעסו: "עושים כסף מזכרו"

הגר"ע יוסף זצ"ל בלימודו. צילום ארכיון: יעקב כהן
הגר"ע יוסף זצ"ל בלימודו. צילום ארכיון: יעקב כהן



הגר"ע יוסף זצ"ל הותיר אחריו יבול מכובד מאוד של ספרים שחיבר ואלפי ספרים שבהלם למד להם ערך כספי גבוה.

כרכי הגמרא שבהם למד הגר"ע בעצמו, יוצעו בסוף החודש למכירה פומבית בבית המכירות הפומביות "קדם" בירושלים. על פי הדיווח הבוקר (ג) של יהודה שלזינגר ב'ישראל היום', בבית המכירות מעריכים כי הסט של הש"ס יימכר במחיר הנע בין 40 ל־50 אלף דולר. הסט שיוצע למכירה כולל בסך הכל 19 כרכים. הספרים יצאו לאור במינכן שבגרמניה בשנת 1949, ומדובר במהדורת התלמוד הראשונה שנדפסה בשלמות לאחר השואה על ידי רבני מחנות הפליטים בגרמניה.

המהדורה עוצבה במיוחד לציון מאורע ההדפסה על אדמת גרמניה, עם איורים של עיירה יהודית ושל מחנה עבודה ועם הכיתוב: "מחנה עבודה באשכנז בימי הנאצים" והפסוק מתהילים "כמעט כילוני בארץ, ואני לא עזבתי פיקודיך". בחלק מהספרים מופיעה חתימתו של הגר"ע יוסף זצ"ל, ובכרכים נוספים אף תוספות שלו על הנכתב בגמרא.

לעומת אחד מרכביו ששימשו את הגר"ע זצ"ל, שנמכר לאחרונה על ידי חברת השכרה בניגוד לרצון המשפחה, אל הסט מצורף מכתב המאשר את האותנטיות שלו מאת אחד מבניו.

חברת ליסינג הציעה למכירה בתקופה האחרונה רכב ששימש את הגר"ע זצ"ל במשך שנתיים האחרונות, וציינה כי מדובר ב"רכב ששרויה בו ברכה".

במשפחת הגר"ע שמעו על המכירה וזעמו: "זה מאוד מרגיז ומכעיס אותנו שמישהו מנסה לעשות כסף מזכרו של הרב", אמר אחד מבני המשפחה ל"ישראל היום", "איך הם מעיזים לעשות דבר כזה? למסחר את הרב ולגרום לו ביזוי כזה. לצערנו אין לנו שליטה על דבר כזה".

יצוין כי בחלק מהספרים יש כמה דפים גזורים. על פי עדות בני משפחתו של הגר"ע, היו אלו בניו, בהיותם ילדים, שנהגו לגזור את הדפים ולפזרם.

מרון ארן, מנהל מכירות ב"קדם", הנחשב לאחד מבתי המכירות הגדולים בעולם לפרטי יודאיקה, אמר כי "מאז פטירתו של הרב יש התרגשות בקרב האספנים מכל פריט הקשור אליו".

בתוך כך, ועדת השרים לענייני פנים ושירותים אישרה אתמול את התוכנית לסלילת כביש 16, שיחבר את מחלף מוצא לשכונות המערביות של ירושלים וישמש כניסה נוספת לבירה. עלות הפרויקט נאמדת ב־1.3 מיליארד שקלים. שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ החליט לקרוא לכניסה החדשה לעיר על שמו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל. "הכביש יחבר באופן סמלי בין שני אישים דגולים, ראש הממשלה המנוח מנחם בגין והרב עובדיה יוסף", אמר השר כץ.



ספרי הגמרא שיוצעו למכירה


הגרע יוסף גמרא מכירה כביש תחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד