כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ביהמ"ש לתעבורה: יש להרכיב מגביל מהירות על כל הרכב החדשים

עמותת אור ירוק: "המשטרה חייבת להגביר את הפיקוח על נהגים הנוסעים במהירות מופרזת על ידי פריסת מצלמות מהירות במקומות המועדים לפורענות ברחבי הארץ"

ביהמ"ש לתעבורה: יש להרכיב מגביל מהירות על כל הרכב החדשים




בתאריך 22.2.12 נתפס חייל בשירות סדיר נוהג במהירות מופרזת של 169 קמ"ש (!), באזור בו המהירות המותרת היא תשעים קמ"ש. בפסק דינו, ציין שופט בית המשפט לתעבורה בירושלים, אברהם טננבוים, כי על החייל לשלם על טעותו בעונש, אך עם זאת, לא הפיל את כל האחריות על הנאשם ופסק כי אילו המדינה הייתה מגבילה את מהירות הרכב מלכתחילה, העבירה הייתה נמנעת: "אין ספק כי מגיע עונש לנאשם. גם הוא מסכים כי טעה טעות גדולה ולא היה עליו לנסוע מהר אפילו כל טענותיו נכונות. אך ברור גם כי לו היה מגביל מהירות ברכבו, לא היה מגיע כלל לפני".

בכדי להדגים את טענתו, השתמש השופט טננבוים בדימוי פשוט מעולם אחר לחלוטין: "לאבא/אמר המחזיקים על המדף צנצנת מלאה בסוכריות שוקולד אך אוסרים על הילד לגעת בה.. האם לא יותר הגיוני להחביא את הצנצנת בארון?"

בפסק הדין ציין השופט כי מדינת ישראל מאשרת לייבא מכוניות שמסוגלות להגיע למהירויות גבוהות שאין כביש שאפשר לנסוע בהן באופן חוקי. בכדי לפתור את הבעיה, קובע השופט, המדינה בקלות יכולה יש לדרוש שיורכב מגביל מהירות על כל רכב חדש בישראל, שימנע ממנו לעבור את המהירות המותרת.

בעיה נוספת שיפתרו מגבילי המהירות, אומר השופט טננבוים, היא החשש מלהעלות את המהירות המותרת בכביש מסוים – כיום, מהנדסים חוששים להעלות את המהירות המותרת מפני שהם מודעים לכך שהנהגים בכל מקרה יסעו במהירות הגבוהה מהמותר. לכן, אם הם יעלו את המהירות המותרת למהירות שלדעתם היא נכונה לכביש, עדיין הנהגים יסעו במהירות החורגת ממהירות זו אשר תסכן אותם ואת שאר משתמשי הדרך.

בהמשך פסק הדין מציין השופט טננבוים, כי השימוש בטכנולוגיות אלו לא חייב להיות כפוי, משום שמגזרים רבים ישמחו להשתמש בהן אילו יכלו: "נראה כי הורים לנערים וצעירים ישמחו להתקין אפשרות הגבלה כזו ברכבם.. מעבידים רבים ובעלי ציי רכב המוסרים רכבים לשימוש העובדים יעדיפו להשתמש במגבילים ועוד כהנה וכהנה".

השופט פסק לפסילה בפועל של 11 חודשים, מאסר על תנאי של חודש לשנתיים אם ינהג בזמן פסילה וקנס בסך 800 ש"ח.

עמותת אור ירוק: "מהירות מופרזת היא אחת הסיבות העיקריות לתאונות קטלניות ומדי שנה היא גובה קורבנות רבים. על המדינה לעודד את הנהגים להשתמש באביזרי בטיחות המתריעים בפני הנהג על נסיעה במהירות מופרזת. בנוסף, המשטרה חייבת להגביר את הפיקוח על נהגים הנוסעים במהירות מופרזת על ידי פריסת מצלמות מהירות במקומות המועדים לפורענות ברחבי הארץ. רק כך ניתן יהיה להרתיע את הנהגים מלנהוג במהירות המסכנת את חייהם ואת חייהם של שאר המשתמשים בדרך".
אור ירוק תאונות בטיחות כבישים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד