א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

בני ברק: קנס ומאסר על תנאי למשכיר דירת שב"חים

62 אלף שקל, שנה מאסר על תנאי ואיסור שימוש בדירות - זה העונש שהטיל בית המשפט על מפצל דירות להשכרה לשב"חים

שב''חים בבני ברק
שב''חים בבני ברק

קנס כספי בסך 62,000 שקלים חדשים, מאסר על תנאי למשך שנה וצו איסור שימוש מיידי בדירות הוטלו על ידי בית משפט השלום (עניינים מקומיים) בבני ברק, כנגד מפצל דירות, בניגוד לחוקי התכנון והבניה ושהושכרו לשוהים בלתי חוקיים בשכונת פרדס כ"ץ.

המדובר בפעילות עירונית בבני ברק נגד השתכנות שוהים בלתי חוקיים, שחלקם הגדול שכר דירות שפוצלו, כאשר לא אחת, בעלי דירות פיצלו כל דירה למספר גדול של דירות והשכירו אותן לשוהים רבים בסכום של 200-100 דולר לכל שוכר, ובכך הגדילו את ההכנסות הכספיות באורח ניכר, על חשבון פגיעה בכלל התושבים.

ראש העיר חנוך זייברט, ומ"מ וראש אגף ההנדסה אברהם רובינשטיין, כינסו למטרה זו את אליהו דדון, סגן רה"ע, וגדליהו בן-שמעון, חבר הנהלת העירייה, עם הצוות הניהולי באגפי ההנדסה, המשפטית, התברואה והשיטור העירוני, כשבמרכז הפעילות הכנה מואצת של הכלים המשפטיים כנגד עסקים פיראטיים בלא רישיון המופעלים בשכונה על ידי שוהים אלו, ומאבק עיקש וחסר פשרות בחריגות הבניה ובפיצול דירות למגורי השוהים, תוך הגברת האבטחה באזור בכללותו.

ואכן, בעקבות הטיפול האינטנסיבי והיומיומי של אגפים אלו באיסוף קפדני ומדוקדק של הנתונים בשכונה והכנת החומר לפעילות משפטית נמרצת, יצאו צווי סגירה מינהליים, הוגשו כתבי אישום כנגד עסקים שפועלים שלא כחוק, הוכנו 31 תיקים משפטיים כנגד מפצלי דירות שלא כחוק המושכרות לשוהים בלתי חוקיים והוגברו סיורי השיטור העירוני ומעצר חשודים בכניסה בלתי חוקית, בשיתוף יחידת עוז של רשות האוכלוסין במשרד הפנים.

בתיק המשפטי שהוכן כנגד הפיצול הבלתי חוקי בדירות בשכונת פרדס כ"ץ, טענה עו"ד יעל מרמור התובעת העירונית, הפועלת על פי הסמכה מהיועה"מ לממשלה, כי מדובר בשימוש בשש יחידות דיור נפרדות בקומת הקרקע למגורים ופיצול שתי יחידות דיור בקומה ראשונה ל-4 יחידות נפרדות למגורים, ולמרות הוצאת צו משפטי להפסקת והתאמת הבניה להיתר הבניה, הנתבעים לא מילאו אחר הצו ולא הרסו את המבנה נשוא כתב האישום. לאחר מו"מ בין התביעה לב"כ הנתבעים, סוכם שהנאשמים יודו בעובדות, יורשעו וישלמו קנס כולל של 62,000 ₪, איסור שימוש, הסרת הפיצול והטלת מאסר על תנאי למשך שנה. הסכמת התביעה להסדר, שאושר ע"י ביהמ"ש, ניתנה לאחר שבבדיקת מפקח בניה במקום נמצאה הפסקת השימוש בנכס, גילם המתקדם של הנתבעים ומצבם הבריאותי.

פעילות נוספת היא איתור 20 נכסים בהם שהו נכנסים בלתי חוקיים וחיובם כעסק, לאחר שינוי סיווג בהתאם על ידי מינהל ההכנסות של העירייה שבהנהלת שלמה איצקוביץ וצוות משפטי. בד בבד, מסר בישיבת הצוות העירוני, אברהם בלושטיין, מנהל מחלקת רישוי עסקים של העירייה, כי כנגד מועדון של שוהים בלתי חוקיים הוצא צו סגירה, אך, בהתאם להחלטת המשטרה נדחתה הוצאת צו הסגירה ונקבעו שלושה תנאים חד משמעיים- חדילה ממכירת משקאות משכרים, הימנעות מהתקהלות עובדים זרים במקום וביטול עמדות אינטרנט.
שבחים מעצרים דירות קנס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד