כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

"בזיון כבוד התורה ומעשה בריונות מחפיר"

סערה בנתניה: היו"ר הממונה של המועצה הדתית, יהודה כהן, החליף את מנעול לשכתו של הגאון רבי אליהו אילן, רב שכונה נודע בעיר • חבר מועצת העיר הרב משה לחובר: "צעד בריוני ומחפיר, כהן מבקש לפטר רבנים על דעת עצמו, ומבזה את כבוד התורה - תוך זלזול בציבור והרס המאמצים הכבירים שעשינו להשיג שלווה והרמוניה בעיר"

הרב משה לחובר. צילום: עידו ארז
הרב משה לחובר. צילום: עידו ארז

מאבק סוער בנתניה: היו"ר הממונה מטעם משרד הדתות על המועצה הדתית בעיר, יהודה כהן, החליף את המנעול בלשכתו של הגאון רבי אליהו אילן, רב שכונה בנתניה, ללא כל תיאום מראש. הקהל הרב שעמד מאחורי הדלת, כדי להתייעץ ולקבל שירות מהרב - נאלץ לסוב על עקבותיו.

"הצעד הבריוני והמחפיר", כפי שהוא מכונה בידי הרב משה לחובר, חבר מועצת העיר נתניה מטעם סיעת ג"ל, מצטרף לשרשרת מאבקים ופרצות בצביונה הרוחני של העיר, שלדבריו, מחולל כהן מאז נכנס לתפקידו לפני שנתיים. שיאן של ההתנכלויות בא לידי ביטוי בימים האחרונים, בניסיון להצר את צעדיו של הרב אילן, בנימוקים של התייעלות וצמצומים, כדי לגרום לו להתפטר מתפקידו, למרות שנותרו לו עוד מספר שנים פרישתו לגמלאות. מ'כתב האישום' שהרב לחובר מצמיד ליו"ר המועצה, נוצר הרושם כי כהן מתנהג כפיל בחנות חרסינה ובאופן שרירותי, כל זאת על מנת להטביע את חותמו על העיר.

"עד לפני שנתיים", אומר הרב לחובר ל'בחדרי חרדים', "כהן שימש כיו"ר ממונה במועצה הדתית בחדרה. יצאו לו כבר אז 'מוניטין' במאבקיו נגד הרבנים הראשיים של חדרה ובסדרת שערוריות , שבגינם נאלץ לעזוב את העיר ואת תפקידו. לאחר מכן הוא הגיע לנתניה, על מנת לעשות סדר כביכול. אבל מאז שמו נכרך במספר קונטקסים שליליים.

"לאחרונה התפרסמה המהומה שהוא חולל בתחום המקוואות, כאשר העלה את מחירי הטבילה ללא כל פרופורציה והצדקה, ישנן פרצות חמורות בעירוב העירוני, והוא מבצע צעדים שונים בניגוד לדעת הרבנים וכל הציבור הדתי והחרדי בעיר. בניסיון לייעל כביכול את המערכת שעליה - יש לציין - הוא ממונה ולא נבחר. הוא מבקש לפטר רבנים באורח חד צדדי, על דעת עצמו וללא כל התייעצות".

"במקרה של הרב אילן", ממשיך הרב לחובר לטעון, "מדובר ברב חשוב ופוסק הלכות, שהתמחה במיוחד בנושא הטיפול ביוצאי חבר העמים. אלפי תיקים עברו אצלו והוא מהווה ממש ברכה לעיר. לא ברור למה כהן מחפש להתפטר ממנו ולגרום לו לעזוב. הצעד האחרון שהוא עשה, מנוגד לכל הגיון ומהווה מעשה בריונות של ממש. כהן הלך והחליף את המנעול של הלשכה, וכאשר הרב כהן בא בבוקר כדי לקבל את הקהל הרב שהמתין לו, הוא נוכח למרבה הבושה והחרפה, כי הכניסה לחדר נמנעה ממנו. זהו בזיון כבוד התורה וזלזול מחפיר בציבור משחריו וחפצי טובתו ושירותיו".

הרב לחובר מספר, כי רבני העיר רואים בחומרה רבה את מעשהו הנלוז של כהן והחליטו כי לא יעברו על כך בשתיקה. אמש, התכנסו הרבנים והעסקנים כדי להביע מחאתם נגד מעשהו של כהן בכלל ובפרט. הרבנים אף חתמו על 'קול קורא' ובו הם מביעים שאט נפש ומחאה, נגד יו"ר המועצה הדתית הממונה, העושה ככל העולה על רוחו ופוגע בציבור ובמנהיגיו.

הרב לחובר מוסיף, כי בנתניה שוררת הרמוניה מופלאה בין כל הרבדים בציבור, חילוניים, מסורתיים, דתיים וכמובן חרדים וצעדיו של כהן גרמו בעיר לסערה אמתית.

"בנינו כאן בעמל רב את התשתית למרקם החיים המיוחד הזה והכל חיים כאן בשלווה ובהומוגניות. חבל מאד, שהיו"ר המוצנח - פקיד שהגיע מבחוץ בשם מר כהן גורם במעשיו אלו, להרס המאמצים הכבירים שעשינו פה בעיר, ולטרפוד כל ההישגים הנאים אליהם הגענו בעמל רב".

תגובתו של היו"ר הממונה על המועצה הדתית לא התקבלה עד לרגע זה, ולכשתתקבל - תפורסם.

נתניה מועצה דתית רב מנעול סכסוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד