י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

יוצב רמזור בצומת בית חלקיה: "מוקד פורענות"

דיון חריף בועדה לביקורת המדינה, בעקבות מותו של יוסף יונה רוטנר ז"ל בתאונה קשה בצומת בית חלקיה - כתוצאה ממחסור ברמזור

יוסף יונה רוטנר ז"ל
יוסף יונה רוטנר ז"ל

הועדה לביקורת המדינה דנה היום (ג) בתאונות הדרכים השכיחות בצומת בית חלקיה, בה נספה לפני כחודש בחור ישיבת בעלז בן ה-15 יוסף יונה רוטנר ז"ל. יו"ר הועדה, ח"כ אמנון כהן (ש"ס), הדגיש כי "כחברי כנסת אנחנו נציגי הציבור הנפגע והסובל מתאונות דרכים. בהרחבת כביש 3, היה צריך להפעיל שיקול דעת של תכנון מראש בצומת בית חלקיה, כי מדובר במוקד פורענות".

ח"כ משולם נהרי (ש"ס) אמר, כי מושב בית חלקיה מונה כ-700 נפשות ובנוסף שתי ישיבות גדולות, הסמוך לכביש 3 הסואן בו הסכנה רבה. "המועצה האזורית נחל-שורק והחברה הלאומית לדרכים פנו מספר פעמים למשרד התחבורה וביקשו רמזור או גשר להולכי רגל, אך הבקשה נדחתה בגלל שאחד הקריטריונים שיהיו במקום שמונה נפגעים", האשים נהרי, שדרש לקבוע לוח-זמנים ברור, ולזרז את הצבת הרמזור בצומת.

עוד בנושא:
גימטריא ודברי הנחמה של האדמו"ר מבעלזא
האדמו"ר מבעלזא בכה: "היו לנו מספיק צרות"
מאות בהלויית תלמיד הישיבה שנהרג בדרום
"מע"צ סירבה לרמזור כי לא היו מספיק תאונות"
תאונה מחרידה בבית חלקיה • "בני הישיבה בכו ליד גופת חברם ההרוג"

מהנדס המועצה הוסיף בדיון כי לאחרונה נוסף אזור תעשיה מדרום לצומת, וכן נתיב תנועה חמישי. "מדובר באוכלוסייה חרדית המשתמשת בעיקר בתחבורה הציבורית. הזיזו את התחנה, והתחבורה הציבורית מתקשה לאסוף את התלמידים והנוסעים. כיום תלמיד צריך לחצות חמישה נתיבים ללא מעבר חציה או כל שילוט", אמר. הוא ציין כי המועצה מימנה מתקציבה, תכנון חדש לרימזור מלא בצומת והקמת נתיבי האצה והאטה, וזאת כדי לזרז את הביצוע.

מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, הבטיח כי בתוך שלושה חודשים יוצב בצומת רמזור, והוסיף כי "בשנים האחרונות שיפצנו בתקציבי עתק כבישים רבים, אך בגלל הפיתוח יש צורך לתת מענה ליותר מאלף ישובים שמצאו את עצמם ליד כבישים רחבים, מובילים וסואנים. רובם קיבלו מחלפים או מחלפונים וכן פתרונות אחרים. הייתי בצומת בית חלקיה, ובדקנו שגשר להולכי-רגל הוא מענה טוב יותר, אך בגלל הזמן הרב שנדרש להקמתו – נקים במקום רמזור".
בית חלקיה רמזור תאונות כנסת תחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד