כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ח"כ יעקב אשר לראש העיר לוד: "אל תיכנס לבוץ"

בדיון שעסק בקידום העיר לוד, טען ראש העיר כי החרדים הם אוכלוסיה חלשה ולא רצויה - וספג אש מח"כ יעקב אשר

ח"כ יעקב אשר לראש העיר לוד: "אל תיכנס לבוץ"

ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת דנה היום (ג) ב"פיתוח וקידום העיר לוד - מפת עדיפות לאומית 2015". הדיון עסק בין השאר באי התקדמותו של פרויקט הבניה הענק 'אחיסמך' הסמוך ללוד. בדיון השתתפו בין השאר נציגים ממשרד הפנים, משרד הבינוי והשיכון, משרד הכלכלה, וראש עיריית לוד.

יאיר רביבו ראש עיריית לוד הצהיר במהלך הדיון כי אינו רוצה שחרדים יתגוררו בעירו, ונימק את דבריו בכך ש"העיר לוד סובלת מאוכלוסייה חלשה", כלשונו.

בתגובה אמר חבר הכנסת יעקב אשר: "בושה שמתקיים דיון עם אמירות מסוג זה בכנסת ישראל, אם דיון כזה היה מתקיים לגבי הדרת הציבור האתיופי מהעיר לוד, כל מדינת ישראל היתה מזועזעת, ובצדק. אדוני ראש העיר, אתה מפספס את העיקר, לוד היא עיר מורכבת, עיר שהצליחה לעלות בסדרי העדיפויות של המדינה, אבל עם כל סיפורי אחיסמך והסיסמאות השליליות היא שוב חוזרת אחורה. אתה צריך לנצל את הכח של כל הגורמים הרלוונטיים הנמצאים כאן בכנסת, בכדי לשנות דברים שחשובים באמת לעיר לוד.

"בתקופתי כראש עיריית בני ברק, עיר של 180,000 תושבים שרובם חרדים, עלתה העיר ממצב סוציואקונומי 2 ל 3, והפתרון לא היה טמון בהצהרות כאלה ואחרות, על סוג האוכלוסייה שתבוא להתגורר בעיר, לא בעצירת בניה, זה מצחיק, זה לא מקצועי, וזה לא עובד ככה. התוכנית האסטרטגית שלך צריכה להיות ניצול כוחה של הוועדה, של יו"ר הוועדה, ושל עוד אנשים בבניין הזה, ובכך לדאוג לקבל הטבות לעיר שלך בנושא חשוב ומרכזי אחד, והוא אזורי תעסוקה. תביא משרדי ממשלה ללוד, תביא חברות גדולות ללוד, תהליך כזה, זה אגרות, הטילים, ארנונה וכדומה, זה עושה מהפכה בעיר, יהיו הכנסות, הרבה הכנסות, וזה דבר שיבא לפיתוחה האמיתי של העיר.

"הרי מי שמכיר קצת את הפרטים יודע, שה-תב"ע של אחיסמך, יכלה לצאת לדרך מזמן, אבל בא משרד הפנים, ובצדק ביקש להגדיל את שטחי הציבור של התוכנית הזו, ומזה נובע כל העיכוב, אנשים קנו את הדירות, היזמים הלכו ושינו את התוכנית, והתהליך הזה נמרח כבר שנתיים, וכעת כשאנחנו מגיעים לקצה, אתם באים ואומרים נחזיר חזרה את התוכניות המקוריות, נאכלס אוכלוסייה אחרת ונשנה שוב את התוכניות?, לא היה כדבר הזה, חייבים למצוא כל דרך שהיא, בכדי לחזק את העיר בפרויקטים עסקיים נוספים, זה שם המשחק, צריך לחזק את לוד באמת, ולא בסיסמאות שונות ומשונות.

"אל תיכנס לבוץ הזה, למלחמה הזו של סוג אוכלוסייה וכדומה, מהמלחמה הזאת לא תבנה מבנה תעשיה אחד, לא אזור תעסוקה, ולא משרד ממשלתי. תוריד את הנושא מאור הזרקורים, תשבו ותגיעו להבנות. ההתעסקות בטפל תוציא לך את כל האנרגיות, תדרדר את העיר אחורנית, וחבל".
אשר חרדים אתיופים לוד כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד