ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

עיריית ב"ב דורשת: ביקורת מקדימה על שלטי פרסום

בעקבות השחתת שלטים וטענות על שילוט פוגעני - דורשת העירייה מהמפרסמים להעביר כל שלט לאישור לפני שיפורסם

צילום אילוסטרציה: יעקב לדרמן
צילום אילוסטרציה: יעקב לדרמן

בתקופה האחרונה, התלוננו תושבי בני ברק כמה פעמים על פרסומים הפוגעים באורח-חייהם ומהווים "מוקש חינוכי" לדור הצעיר. אחד הבולטים שבהם, אירע ביום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים - לפני כחודש,

משרד פרסום שהחליט לעשות שימוש בתופעה של השחתת שלטי פרסום עליהם מופיעות תמונות נשים. תלה שלט בצומת הרחובות ז'בוטינסקי-בן גוריון, והרכיב עליו פוסטר דו שכבתי, כאשר החלק התחתון הוא המסר אותו ביקשו להעביר, ומעליו תמונת אישה. כך שבאם המודע תושחת - יוצג המסר.

בעקבות מקרה זה, ומקרים אחרים נוספים בהם נפגעו תושבי העיר, נערכה פגישה רמת משתתפים בעירייה, לדיון מעמיק ולאכיפת הנהלים והחוזים בתחום עם החברות המציבות את שלטי החוצות. בסיומה הוחלט פה אחד, שהעירייה תעשה הכל שפרסומי החוצות ברחבי העיר יהיו בהתאם לצביונם של תושבי העיר והיא תפעל למנוע הצבת שלטים בלתי הולמים.

הסתה ויצירת אלימות או קמפיין תמים וחיובי?

ראש העיר חנוך זייברט זימן פגישה של הגורמים העוסקים בתחומים אלו, ובהם אברהם רובינשטיין, מ"מ רה"ע, חיים מאיר לנגסאם, חבר הנהלת העירייה וממונה על מחלקת השילוט והפרסום, ישראל דרנגר, רמ"ט רה"ע, עו"ד יהודה ליבוביץ, היועה"מ של העירייה, עו"ד שלום שמעון, מנכ"ל החברה הכלכלית, הרב משה שלום רדז'מינסקי, יו"ר הועד לטוהר המחנה בארה"ק ורבקה רובינשטיין, מנהלת מחלקת הפרסום והשילוט.

בפגישה הודגש, כי דרישת העירייה בנושא מבוססת גם על ההיבט החוקי, שכן במכרזים ובחוזים שנחתמו עם נציגי החברות נדרשו אלו לפרסם רק שילוט שאינו פוגע ברגשותיהם של תושבי העיר, וכדי למנוע אי הבנות, הוצע שתערך בקורת מוקדמת על הפרסום.

נציגי החברות החתומים על חוזים עם העירייה הודו בכך שדרישות העירייה הם ברוח הדברים שהוזכרו, אך בגלל התחרות הגדולה בשוק הפרסום הם מקבלים להדבקה את השלטים רק לקראת "שעת האפס", וכך נמנעת מהם הצגת החומר לאישור מוקדם של העירייה.

בתגובה לכך, הבהירו נציגי העירייה, שעם כל ההבנה לטענות נציגי המפרסמים על אי יכולתם להגיש את החומר לבדיקה מוקדמת, וכך למנוע טרוניות, הרי שהעירייה חייבת לעמוד על שלה ולפעול רק בדרך של פרסום ההולם את העיר מימים ימימה.

העירייה הבהירה כי אם לא ניתן יהיה לעמוד בדרישות העירוניות, היא תאלץ לבטל כליל את פרסום החוצות.
פרסום נשים פוגע השחתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד