י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

סוף שבוע חורפי? מסלולי טיול מומלצים בצפון

מעוניינים לצאת לטיול בנהרות הצפון השוצפים? • מחפשים מסלול אטרקטיבי בגליל ובגולן? • 'קופונופש' בסדרת המלצות • אינפורמטיבי

צילום ארכיון: יעקב כהן
צילום ארכיון: יעקב כהן צילום: יעקב כהן



הפריחה האחרונה של הסתיו מסמלת כמובן את בואו של גנרל חורף. ואכן, כמו בכל שנה, העונה הגשומה עומדת לשטוף את ארץ ישראל מאבק הקיץ ולמלא את האוויר בניחוחות קסומים של גשמים ראשונים. למרות שהטמפ' יורדות, אין סיבה להישאר בבית. במקום לטפס על ארבע קירות, או להעביר עוד שבת מול הטלוויזיה או בקניון, אתר "קופונופש" מגיש לכם המלצות על מסלולי טיול חורפיים בצפון.

כן, כן, לצאת לטבע דווקא עכשיו! בניגוד לטיול בחודשי הקיץ ו/או בתקופת החגים, טיול בחורף מאפשר לכם ליהנות ממרחבים פתוחים ומהעובדה שרבים יעדיפו לבלות את סוף השבוע במרכזים מסחריים או מקומות סגורים. בקיצור, אתם יכולים ליהנות מפרטיות במסלולי הטיול השונים. כל מה שאתם צריכים הוא מעיל, נעליים סגורות, ערכת תה צמחים ואתם מסודרים לצאת לדרך.

טיולי פריחות או מפל עוצמתי

העונה הגשומה היא העונה היפה ביותר של הגליל והגולן. אלו חודשים מיוחדים במינם בהם כל המרחבים הירוקים של הצפון נצבעים בגוונים עזים ומרגשים. הנחלים השוצפים נמצאים בשיאם וגם נחלי אכזב יפיפיים מקיצם משנתם.

לדוגמא, אתם מוזמנים לצאת לטיול מקסים בשמורת נחל הבניאס. זוהי שמורה פלאית אשר מקיפה את אחד היובלים המרשימים ביותר של נהר הירדן. מעיין הבניאס נובע בצפון רמת הגולן, למרגלות הר החרמון. משם, הנחל זורם בעמק החולה ונשפך במפל הבניאס המפורסם. לפני כשנתיים, בחורף 2010, נפתחה אטרקציה מיוחדת במסלול הפופולארי. זהו כמובן השביל התלוי בבניאס. ההליכה על השביל התלוי בבניאס היא חוויה בלתי נשכחת. זהו מסלול של כ-100 מ' אשר נבנה על גדת הנחל והוא מאפשר לכם ללכת הכי קרוב למים שאפשר.

המלצה נוספת היא לצפות בציפורים נודדות. כאשר החורף מגיע לישראל, בארצות אירופה, השלג מכה במלוא עוצמתו. אי לכך, מדי שנה בעונה זו, מאות אלפי ציפורים נודדות מגיעות לביקורן הקבוע בארץ ישראל. רבות מהן תחננה באגמון החולה. בין הציפורים השונות עמם תוכלו להיפגש בעמק החולה ניתן למנות חסידות, שקנאים, עגורים, שחפים, ענפות, שלדגים, ברווזים ועוד. בקיצור, אם אתם מחפשים אטרקציה עם בעלי חיים בצפון, אגמון החולה בחורף הוא חוויה בלתי נשכחת.

ציפורים נודדות וביקור אצל הברון רוטשילד

החורף הוא עונה המסמלת התחדשות ופריחה. בין מסלולי הטיול המומלצים בעונה הגשומה, ניתן למצוא מגוון רחב של טיולי פריחות. במידה ואתם רוצים לטייל בין מרבדי פריחות, אתם מוזמנים לעלות לרמת הגולן ולטייל באחו נוב. זוהי שומרת טבע מקסימה אשר הופכת בחורף לשטיח צבעוני קסום. ברחבי שמורת אחו נוב גדלים למעלה מ-400 מינים שונים של צמחי בר. השמורה נמצאת בדרום רמת הגולן ובמקום נסלל שביל טבעתי המתאים גם לבעלי מוגבלויות (או משפחות עם עגלות ילדים).

גם בצידה המערבי של המפה, ממתינים לכם מסלולים מדליקים לשבת חורפית. אחד מהם הוא הטיול ברמת הנדיב שבאזור חיפה. זהו מסלול ליד חיפה המהווה עבורכם הזדמנות לטייל בשמורת טבע אשר בחודשי החורף מתמלאת בפריחה ססגונית ועשירה. המסלול המעגלי מבוסס על דרך סלולה, ועל כן הוא מתאים למשפחות עם עגלות (או מטיילים בעלי מוגבלויות). במהלך הטיול, תוכלו להתבשם מניחוחות בוסתנים מקסימים, לבקר בחווה חקלאית עתיקת יומין, ולעלות לתצפית מרשימה המשקיפה אל רצועת החוף של חיפה. המתחם כולו מהווה אחוזת קבר מרשימה ל"נדיב הידוע", הברון רוטשילד (אשר נחשב לאחד מגואלי הקרקעות החשובים ביותר של התנועה הציונית). המקום מעוצב בקפידה והוא אופציה נפלאה מבחינת טיול חורפי בצפון.

לסיכום, החורף בצפון טומן בחובו הזדמנות מרגשת לצאת ולהכיר את ארץ ישראל מזוויות מפתיעות. במקום להישאר בבית, וכל עוד הגשם איננו מכה במלוא עוצמתו, שלל מסלולי טיול חורפיים ממתינים לכם במרחק נגיעה. זוהי עונה מצוינת לצאת לטייל ברחבי הארץ, ולא רק במסלולים שצוינו לעיל. אם תרצו לשלב את החופשה עם צימר או אטרקציות חורפיות, תוכלו למצוא מענה למבוקשכם

באתר "קופונופש". אנו ממתינים לכם עם שלל קופונים לצימרים בצפון ומידע אודות אטרקציות בחורף בגליל ובגולן.
חורף טיול צפון קופון אתר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד