כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

ראיון בלעדי • "מקווה שלא יממשו את האיום ברצח"

בלעדי ל'בחדרי חרדים': יעקב פלאי, מספר בראיון על ההתנכלויות מה'סיקריקים' • התזת החומצה ואיומי הרצח

הרב יעקב פלאי. צילום ארכיון
הרב יעקב פלאי. צילום ארכיון



עליית מדרגה בבריונות הסיקריקית, הנאבקת בבניה במתחם גולובנציץ בבית שמש: יו"ר אגודת ארץ החיים, ר' יעקב פלאי, הותקף על ידי שכירי חרב שנשכרו בידי הסיקריקים, ששפכו עליו חומצה בעת שנהג ברכבו במתחם גולובנציץ. אך בנס החטיאו התוקפים ופגעו רק ברכבו ולא בגופו.

המעשה הנפשע מצטרף לגל איומים ברצח והתנכלויות חוזרות ונשנות, אותם סופג הרב פלאי מידיהם בתקופה האחרונה, ובמיוחד בימים האחרונים.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מגולל פלאי את התלאות שחווה מידי אותם פושעים. כהקדמת רקע, הוא מציין כי הקיצונים שפועלים מטעם 'אתרא קדישא' חשים שמדובר בשירת הברבור שלהם, שכן בעוד ימים אחדים יסתיימו כל החפירות ולמפגינים כבר לא תישאר כל סיבה להפגין.

לדבריו, חלק מהשטחים כבר נחפרו ושוחררו לבניה. במתחם 'גבעת ירושלים' בוצעו חלק גדול מהעבודות, קרוב למאה פועלים נמצאים במקום, ועובדים שם תחת עינם הפקוחה של עשרים משגיחים מטעם אגודת 'ארץ החיים' - בנשיאות גדולי הדור ובהם הגר"מ שטרנבוך ראב"ד העדה החרדית. הפירים נפתחים בזה אחר זה כדי לוודא שאין בהם עצמות, ולאחר קבלת אישור המשגיחים - הקטעים הללו משוחררים לבניה. "לכן, הם נואשים ומשתוללים כמו נר שמפרפר לפני הגוויעה".

מכאן, עובר פלאי לתאר שורה של התנכלויות שספג השכם והערב, בשיטות הפחדה ובמסע אימים, שכל אחת מהן ראויה לכותרת בפני עצמה: "כבר בסוף השבוע האחרון, התחלתי לקבל טלפונים שבהם נשמעו איומים לרצח. הקולות נשמעו מגוונים. חלקם בהברה ירושלמית וחלקם בנימה עבריינית מובהקת. אם בעבר הם היו גוערים בי ומגדפים אותי כאחד ש'חופר קברים' וש'ידי תגדע', הרי שכעת הם שדרגו את הסגנון והם מאיימים עלי ברצח. 'תיפרד ממשפחתך', 'אנו נחסל אותך', 'אם לא תפסיק לחפור, יהיה כאן רצח' וכיוצא באלו. לא התרגשתי כמובן, והטלפונים במקביל לא פסקו".

"הטרוריסטים הללו לא בוחלים בשום דבר. 'הכול בשביל להגן על כבוד המת' כמובן. ביום שישי האחרון, פעילים מטעם הסיקיריקים חדרו למתחם ושפכו סוכר לתוך מנועי המשאיות והטרקטורים, על מנת להשבית את פעילותם. בידיהם של בעלי החברה נמצאים תצלומים מדוייקים של כל אלו שחבלו בכלים הכבדים הללו, ותוגש תלונה למשטרה בימים הקרובים על ידם, על פי הזהות שבידיהם. הסיקריקים שכללו את השיטה וכעת הם מפעילים שכירי חרב שיעשו את העבודה במקומם, על מנת שהם עצמם לא ייתפשו".



"המשטרה יכלה לעצור את הכול ביום אחד"

סדרת הפשעים עדיין בעיצומה. ביום ראשון השליכו הברנשים פצצת סירחון על ביתו של פלאי, באמצע היום וללא כל פחד מפני מישהו שעלול לגלות אותם ולזהותם. באותו יום, הם גם הטילו פצצת סירחון על המשרדים שנמצאים באתר, כאשר בעת ובעונה אחת, הם ממשיכים להטריד ולאיים טלפונית, את פלאי, את בעלי החברה ובעצם את כל הנוגעים בדבר.

אך דומה כי השיא נרשם אתמול, כאשר הותזה לעברו חומצה. "יצאתי מהמתחם דרך רחוב צר, נוהג ברכבי", מתאר פלאי סצנה שכמו נלקחה מסרטי פשע. "ולפתע הגיח בחור אל הכביש וקפץ למרכזו בפתאומיות, נאלצתי להאט כדי לא לפגוע בו והסטתי את הרכב קצת לצד. לא קלטתי מה קורה פה והאם מדובר בצעד מכוון, ואז ניתר לכיוון שלי עבריין נוסף שהחזיק מיכל ובו חומצה, והתיז לתוך החלון הפתוח שלידי.

"למזלי, מכיוון שקלטתי מיד כי עלי לברוח, רוב החומצה הותזה על החלון האחורי ורק מעט ממנו חדר לתוך הרכב ופגע במושב הנהג וקצת על בגדיי. משמים סוככו עלי, שלא אפגע בעיני או בגופי כפי שרצו העבריינים, או ליתר דיוק שולחיהם הסיקריקים, הפועלים בשמו של 'אתרא קדישא'".

• אתה מתכוון להגיש תלונה למשטרה בעקבות שרשרת ההתנכלויות?

"אני לא מאמין במשטרה. בעבר, הגשתי תלונה במשטרה נגד הפעילים הללו כאשר הם התנכלו לביתי. הבאתי להם צילומים מפורטים של האנשים, של הרכב בו נסעו, כולל מספר הרכב. רואים בתצלומים את האנשים יוצאים מהרכב, עולים לבית ואחר יורדים ממנו. בקיצור, היו בידיהם הוכחות וראיות מספקות, על מנת לעצור את הפורעים, אך המשטרה גילתה אזלת יד ולא עשתה דבר בנידון ואף סגרה את התיק.

"ח"כ דוד טל הפנה שאילתה בכנסת לשר לביטחון פנים, מדוע נסגר התיק? מפקח רשמי מטעם משרד הדתות הותקף על ידי עבריינים, והמדינה שותקת ולא עוצרת אותם? בתגובתו, השיב השר לאקונית כי 'המשטרה לא הצליחה להניח ידיה על הפורעים ולא איתרה את הרכב המדובר', ולכן נאלצה לסגור את התיק... בשאילתה הנוספת, קבל ח"כ טל, כי בידי המשטרה היו פרטים מדויקים של מספר הרכב ותצלומים של הבעלים ונוסעיו, והכיצד זה שהיא 'לא מצליחה למצוא אותם?' התשובה הבאה הייתה כי 'המשטרה ממשיכה במאמציה לאתר את המבושים והיא פועלת בדרכים חסויות שלא ניתן לפרטן מעל בימת הכנסת'. כאן הבנתי, שהמשטרה מהתלת בנו ואין לי אינטרס לפעול מאומה בנידון ואין לנו על מי לסמוך, אלא על אבינו שבשמים ולהתגונן בכוחות עצמנו".

• יש לך הסבר, למה המשטרה מתעלמת מכל מה שקורה כאן?

"המשטרה יודעת בדיוק מי עומד מאחורי כל הפשעים הללו. אלמלי הייתה מעוניינת, יכלה לחסל את ההפגנות, ספיחיהן והשלכותיהן ביום אחד, הם יודעים מי הכתובת ויכולים להגיע אליה בקלות. אבל היא בוחרת שלא לנקוף אצבע ומתעלמת, משום שאין לה רצון להתעמת עם המפגינים. כל עימות כזה, גורר שריפת פחי אשפה, השבתת התנועה בכיכר השבת ושיבוש שגרת החיים בירושלים, ולכן היא בוחרת לסגור את התיקים ולא לעשות כלום".

• ידעת את גדולי ישראל בתקיפות הללו? כיצד אתה חושב להתגונן?

"ראשית, אני מעדיף שלא לערב את גדולי ישראל בעניין. אני מפנה אליהם רק שאלות הלכתיות ולא מעבר לכך. אינני רוצה לצערם. הם מקדישים כל עתותיהם לתורה ולעבודת ה' ואין זה מן הראוי לשבש את זמנם לצורך ענייני. הם גם לא יכולים הרבה לעזור. שמעתי את הסיקריקים הללו פוערים פיהם ומדברים סרה ובצורה בזויה ביותר, על גדולי ישראל ובעיקר על הראב"ד. אין להם דין ואין להם דיין.

"בנוגע להתגוננות, אני מקווה כי העבריינים הללו, שכבר הוכיחו שהם מסוגלים להכל, לא יממשו את איומיהם לרצח. אני מסתובב בימים האחרונים עם מאבטח צמוד. ליד ביתי נמצאים שני מאבטחים צמודים בכל שעות היממה. כדי להבטיח את שלום משפחתי. חשוב שהעולם ידע, כי תחת האצטלה המדומה של שמירה על כבוד המתים, הפושעים הללו - בעבור בצע כסף וכדי לרכוש ג'יפים במאות אלפי שקלים - רומסים ובועטים בכבוד החיים, אך ורק בשל חטאם שהם מצייתים ונשמעים לגדולי ישראל. יראה הציבור וישפוט".
סיקריקים טלפון איומים עובדים בניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד