ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

אלעד: איומים על חייו של אבי דיין

מאז שהצביע בניגוד לדעת ש"ס המקומית, אבי דיין סופג הפגנות מול ביתו, שפיכת צבע על הרכב ואיומים על חייו • ראיון

ההפגנה בסוף השבוע שעבר.
ההפגנה בסוף השבוע שעבר.



חבר מועצת עיריית אלעד אברהם דיין, הגיש שלשום (שני) תלונה במשטרת ראש העין, על כך שבימים האחרונים מתנכלים לו, ואיימו על חייו.

הבוקר (ד) אלמונים שפכו דלי צבע על רכבו של דיין.

הכל החל ביום רביעי, בשבוע שעבר: אושר איוש הוועדות העירוניות באלעד, ומינוי חברי דירקטוריון בתאגיד המים מיתב. ההצעה למינוי הוועדות, שתוכננה על פי מפתח סיעתי חוקי, נתמכה במפתיע ע"י חבר העירייה אברהם דיין מסיעת ש"ס, שאמר כי האחריות העירונית והמחוייבות לתושבים מחייבת אותו לאשר את מינוי הוועדות, בניגוד לדעת ש"ס המקומית.

לאחר הישיבה, הופצה תמונתו של דיין בקבוצות וואטספ ובפייסבוק, כשעליה הכיתוב 'בוגד'. אולם היה זה רק תחילת המערכה.

"מאז החלו אנשים לאיים עלי בדרכים שונות" אומר חבר מועצת עיריית אלעד אברהם דיין בשיחה ל'בחדרי חרדים', "אנשים חושבים שעשיתי את המהלך בגלל כסף, ולא בגלל טובת התושבים". אך מדבריו נשמע שהוא אינו נרתע מהאיומים, וגם לא מההפגנות שנערכו מתחת לביתו, מהביצים שהושלכו לעבר דלת הבית, "ככל שיהיו יותר איומים, זה מדגיש לי כמה אני צריך להתמיד בדרך הזאת. אני נחוש בדעתי!"

בערב יום חמישי, עשרות מתושבי העיר אלעד המזוהים עם ש"ס, הפגינו מתחת לביתו, בעקבות אישור הוועדה שהעניק בניגוד לדעת ש"ס המקומית. המפגינים נשאו שלטים עליהם הכיתוב 'בוגד' ושרו 'עוצו עצה ותופר'. לטענתם, בגד בסיעה ובגר"ע יוסף זצ"ל.

אלעד: הש"סניקים מפגינים נגד ה"בוגד"
אלעד: חברי העירייה אישרו תקציבים למוסדות החינוך

בין האיומים שקיבל "תעזוב את העיר ומהר, אחרת יאונה לך רע" בתחילת השבוע קיבל מסר נוסף "אם היינו יודעים שאתה שבת בעיר היינו נערכים". דיין בשיחה מציע לכל המוחים שישבו וילמדו בכולל, "אני נבחרתי חוקית לפעול ולעזור לבוחרים במסגרת תפקידי. ככל שילחמו בי יותר, כך אפעל יותר לטובתם".

מה קרה? למה הגשת תלונה במשטרה?

"בעקבות ההתנכלויות והאיומים שהגיעו לאוזני המשטרה, הגיע לביתי מפקד תחנת משטרת אלעד, רב פקד יצחק שמר, ולאחר ששאל ושמע את השתלשלות העניינים, ביקש ממני להגיש תלונה בתחנה. לא הגשתי תלונה מתוך פחד, אלא אך ורק לבקשת מפקד התחנה".

איך המשפחה מקבלת את האיומים והמחאות?

"אשתי מאמינה בי ובדרך שבחרתי, מחזקת אותי, ויודעת שאני עושה זאת למען התושבים ולא מתוך אינטרס אישי. הכפישו גם אותה בדברים איומים שאני לא רוצה לחזור עליהם, אך היא ממשיכה ללכת בדרכי".

לדבריו, ספרדים רבים מתושבי העיר פנו אליו ותמכו בו, "רצו לארגן עצרת תמיכה בי יחד עם רבנים ספרדים שתומכים בי, אך אני סירבתי כדי שלא להלהיט את הרוחות".

בתחנת משטרת ראש העין רואים את האירועים בחומרה רבה, ומבטיחים כי התיק יטופל במלוא חומרת הדין. מי שמונה לנהל את החקירה הוא קצין בדרגת רב פקד, העומד בראש אגף החקירות והמודיעין בתחנת המשטרה.

מתנועת ש"ס באלעד נמסר בתגובה: "תנועת ש"ס מסתייגת ממעשי אלימות ומגנה כל פעילות מסוג זה. הדרך להביע מחאה איננה באמצעות אלימות כזו או אחרת החורגת מהשיחה התרבותי ומהדרך שהתוו לנו רבותינו".



הצבע על הרכב


משטרה אלעד איומים תלונה שס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד