כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

לפיד על ההסכם עם ש"ס: "זו מהפכה"

שר האוצר יאיר לפיד, מתמוגג מנחת • הערב הוא מתייחס לראשונה להסכם עם רשת החינוך של ש"ס שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים' • כותב: "עשרות אלפי ילדים חרדים ילמדו לראשונה מתמטיקה, אנגלית ומדעים בפיקוח המדינה, בהתאם לדרישות מערכת החינוך. הילדים יצטרכו לעבור את המבחנים הבינלאומיים" • הנהלת הרשת: "ההסכם לפי הוראות מועצת החכמים - עד עתה גם לימדנו ליב"ה"

דרעי ולפיד. צילום: פלאש90
דרעי ולפיד. צילום: פלאש90

שר האוצר יאיר לפיד, התייחס הערב (שלישי) להסכם שנחתם בין משרדי החינוך והאוצר לרשת מעיין החינוך התורני, "מדובר במהפכה", כתב בדף הפייסבוק שלו.

כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', ההסכם קובע כי רשת החינוך של ש"ס תהיה כפופה למשרד החינוך שיפקח עליו מבחינת תכני הלימוד והן מבחינת הניהול הכספי. כפי שגם חשף 'בחדרי חרדים', המסמך החתום לא הוצג לפני מועצת החכמים, אך באשר ללפיד ברור שהסכם אכן ישנו.

עוד בנושא:
האם בש"ס הסתירו מידע ממועצת החכמים?

"בימים האחרונים חתמנו על הסכם היסטורי שיחייב את "מעיין החינוך התורני", רשת החינוך של ש"ס, בלימודי ליב"ה", כתב לפיד: "זו לא פחות ממהפכה".

"עשרות אלפי ילדים חרדים ילמדו לראשונה מתמטיקה, אנגלית ומדעים. הלימודים ייערכו בפיקוח מלא של המדינה, בהתאם לכל הדרישות של מערכת החינוך, והילדים יצטרכו לעבור גם את המבחנים הבינלאומיים.

"בישראל של 2013, החינוך הוא המפתח לחיים טובים ועשירים יותר. לימודי הליב"ה יעניקו לילדים האלה סיכוי הוגן ושווה להגשים את הפוטנציאל שלהם ולהתפרנס בכבוד כשיגדלו.

"לצד מהפכת השוויון בנטל ותכנית "יוצאים לעבודה", זהו הצעד החשוב ביותר לשילוב הדור הצעיר של החרדים בחברה הישראלית ולהוצאתם ממעגל העוני".

הנהלת רשת מעיין החינוך התורני הגיבה כי, "הרשת ממשיכה בדרך המסורה ע״י מרן זצ"ל, וכל ההסכמים שנחתמו הם אך ורק לאור הוראותיו ובברכתו ואישורו של חבר מועצת חכמי התורה הגאון הרב משה מאיה, יו״ר ההנהלה הרוחנית של הרשת.

"כפי שהיה עד היום", מטעימה הרשת, "כל מוסד מטעם רשת החינוך שמלמד את תלמידיו % 100 ליבה המותאמים לאופי הרשת מקבל תקצוב מלא, מוסד שאינו מלמד לימודי ליבה באופן מלא מתוקצב ב-75%, בהסכם הודגש עוד כי לא תהיה כל התערבות בנושאים הפדגוגיים ובתכנים התורניים. אין חדש בהיבט הזה שכן גם עד עכשיו הרשת לימדה ליבה.

"הנהלת רשת החינוך נעתרה לכך שלא יהיו יותר שעות מנכ״ל ולכן הנהלת הרשת בשיתוף משרד החינוך קבעו קריטריונים ע״פ צרכים של המוסדות לחלוקת שעות, משרד החינוך יאשר ויתקצב לפי דו״ח שורה אישור פרטני על כל משרה".

"רשת מעיין החינוך התורני תמשיך לשמור על עצמאותה ועל אופייה כפי הדרכתו של מרן, הן בנושא לימודי ליבה והן בשאר התכנים".
יאיר לפיד ש''ס הסכם חינוך ליב''ה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד