ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

חילופי האשמות במשפחת יוסף: מי נתן את האישור?

מכירת ש"ס: חילופי האשמות בין בני הגר"ע יוסף זצ"ל בעקבות מכירת הגמרות בהם למד • הגר"מ: "כואב לי שעושים ביזנס"

האחים הגר"י והגר"מ יוסף. צילום: יעקב כהן
האחים הגר"י והגר"מ יוסף. צילום: יעקב כהן

אמש (ג) פורסם על מכירת סט הש"ס העתיק של הגר"ע יוסף זצ"ל במכירה פומבית, שמחירו הצפוי לנוע בין 40 ל־50 דולר. במשפחת הגר"ע זועמים על מכירת הספרים של הרב ועל הפיכתם "לביזנס אחר מותו".

על פי הדיווח של העיתונאי יהודה שלזינגר ב'ישראל היום', בשעות הבוקר עוד התרוצצו במשפחה חילופי האשמות בין האחים על כך שאחד מבניו של הגר"ע זצ"ל נתן את אישורו למכירה. תחילה הופנו האצבעות לרב משה יוסף, בנו הצעיר של הגר"ע, ששימש אותו ב־20 השנים האחרונות וכעת אחראי לספריו, אלא שלטענת גורמים המעורבים במכירה מי שאישר אותה בכלל היה הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף.

עוד בנושא:
בשונה מהרכב: הגמרא של הגר"ע זצ"ל תוצע למכירה
משפחת הגר"ע זועמת: "עושים כסף מזכרו של הרב"

בסביבתו של הראשון לציון הגר"י יוסף אומרים כי כלל לא ידעו על האישור, ולאחר בדיקה התברר להם כי מדובר בספרים שנמסרו לישיבתו - 'חזון עובדיה' לפני שנים - כשהרב היה עוד בחיים. בישיבה זו נמכרו חלק מהכתובים לתלמידים, ואחד מהם, ככל הנראה, מכר את הספרים כעת לבית המכירות.

מנגד הגר"מ יוסף, הנוהג שלא להתראיין, יצא במתקפה חריפה על המכירה, ואמר ל'ישראל היום': "זה כואב לי מאוד. לפני 17 שנה אבי כתב מכתב ברור שאת הספרים שלו הוא מקנה רק לי במטרה שאנשים ילמדו מהם, שאברכים ישתמשו בהם כפי שקורה היום, ולא בשביל ביזנס. אנשים חושבים שאני נתתי את האישור, איך ייתכן דבר כזה? להפוך את אבא לביזנס? זה מאוד פגע בי".
מכירה ספרים שס הגרע יוסף ביזנס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד