י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מהומות בסנהדריה: "תנו לנו להתפלל אצל מרן"

6 עצורי ההפגנה יובאו הבוקר להארכת מעצרם • ח"כ אריה דרעי יסייר באתר • תיעוד ענק, וידאו וגלריות

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי



מהומות עד חצות לילה בירושלים, כמחאה נגד הסגירה הלילית של ציון הגר"ע יוסף, שבבית העלמין 'סנהדריה'. שישה מפגינים נעצרו והם יובאו הבוקר להארכת מעצרם.

כבכל ערב בשעה שמונה, ננעלו אמש (רביעי) שערי בית העלמין 'סנהדריה' לביקור מתפללים, ונחסמה הכניסה לציונו של הגר"ע יוסף זצ"ל.

עוד בנושא:
בעיצומו של ראיון: שוטרים תקפו עיתונאי דתי
הערב: מחאה נגד סגירת קבר הגר"ע יוסף זצ"ל
תלמידי הגר"ע זצ"ל נאבקים בסגירת בית העלמין

כשלוש מאות איש, ביניהם חבר סיעת ש"ס במועצת העיר צביקה כהן, התכנסו לעצרת מחאה בשערי בית העלמין נגד הסגירה. באי העצרת קראו "תנו להתפלל על קברו של מרן", ונשאו שלטים עם הכיתוב: "סלקו ידיכם מקברו של מרן", "שום קיר או חומות לא יפרידו ביננו למרן זכותו יגן עלינו" ועוד.

המפגינים עקרו את שערי בית העלמין, ניסו להכנס פנימה, המשטרה הוזעקה למקום והעצרת הדרדרה עד מהרה להתפרעות המונית.

עשרות פרצו לצומת בר אילן הסמוכה לבית הקברות, הבעירו פחי אשפה וחסמו את הכביש. כוחות משטרה פיזרו את המתפרעים באמצעות פרשים וזרנוקי מים. אך המהומות לא שככו עד חצות לילה.

העסקן אלחנן טולידנו, ממארגני ההפגנה, אמר מוקדם יותר ל'בחדרי חרדים': "לא יתכן שלא יתנו לאנשים להתפלל על קברו של הרב. מה קרה שרק באחרונה התחילו לסגור בטענות שונות ומשונות. איפה היו עד היום? איפה היו הטענות על מעשים של אנשים שנעשו במקום? זה דבר שיקרי".

הרב הלל הורוביץ מנכ"ל בתי העלמין בירושלים אמר לרדיו קול חי, כי "נכנסתי לעובי הקורה בעניין, בקרוב העניין ייפתר ויתאפשר להתפלל על ציון הגר"ע גם בלילה".

יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי יקיים הבוקר בשעה 10 וחצי בבוקר סיור בבית העלמין סנהדריה כדי למצוא פתרון הולם להסדרים בציונו של מרן, הן מבחינת שעות הפתיחה וכן לפעול לאלתר להקמת ציון מעל קברו של מרן.

תיעוד מההפגה - פיזור מפגינים. צילום: הערשי פרלמוטר 'חדשות 24'



צילום: בחדרי חרדים

















































הפגנה התפרעות הגר''ע יוסף בית הקברות צומת בר אילן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד