י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

שוטרים תקפו עיתונאי דתי: "זו שיטה"

העיתונאי יאיר שרקי ביקש לראיין מפגינה בירושלים - זה הסתיים בבעיטות משוטרים • "זה קורה בכל הפגנה של חרדים"

שוטרים תקפו עיתונאי דתי: "זו שיטה"
חופשי

במהלך ההפגנה שנערכה אמש (רביעי), בצומת שמואל הנביא בירושלים, כמחאה נגד הסגירה הלילית של ציון הגר"ע יוסף, הותקף באלימות יאיר שרקי, כתב רדיו גלי צה"ל על ידי שוטרים.

עד ראייה שנכח במקום סיפר ל'בחדרי חרדים' כי שרקי, ניסה לערוך ראיון עם אשה שנכחה בהפגנה והפגינה אף היא: "שוטר ניגש לשרקי וביקש ממנו לעזוב את המקום, הוא הסביר לו שהוא עיתונאי מגל"צ ועושה ראיון, אך השוטר לא נעתר לבקשתו, ותקף אותו באלימות קשה ובבעיטות בפלג גופו התחתון".

עוד מוסיף העד כי "כמעט עצרו אותו, אך מישהי אמרה שהוא אחיה וביקשה שלא יעצרו אותו".

שרקי הגיב על התקיפה בדף הפייסבוק שלו: "מה שאותי מטריד, שאם זה היה סתם חרדי עובר אורח כנראה לא הייתם שומעים על זה. וזה קורה כמעט בכל הפגנה של חרדים, מתנחלים או אקטיביסטים בתל אביב. לא שוטרים בודדים, אלא שיטה שכנראה מקבלת רוח גבית מלמעלה. ועל זה דווקא כן חשוב לדבר".

"תא כתבי הדתות רואה בחומרה את הפגיעה ביאיר שרקי" נמסר בתגובה לתקיפה. "ככתבים שנמצאים בשטח אנו נתקלים לא אחת בשוטרים אלימים ושיכורי כח.

"בקרוב יתקיים מפגש עם אנשי המשטרה והנושא יעלה לדיון. אנו דורשים ממשטרת ישראל למצות את הדין עם השוטרים האלימים. חופש העיתונות הוא עקרון בסיסי במדינה דמוקרטית והגיע הזמן שבמשטרה יפנימו זאת".

ממשטרת הבירה נמסר כי הנושא בבדיקה.









תקיפה שמואל הנביא גל''צ הגר''ע יוסף יאיר שרקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד