ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

הונליין לגראי"ל: "מסע המועצת לא היה מועיל"

מנהיג ועדת הנשיאים של ארה"ב מלקולם הונליין, עלה לביתו של הגראי"ל שטיינמן בבני ברק לדון בנושא חוק הגיוס • גלריה

מלקולם הונליין הבוקר אצל הגראי"ל. צילום: אנשיל בעק
מלקולם הונליין הבוקר אצל הגראי"ל. צילום: אנשיל בעק



סגן יו"ר ועדת הנשיאים של ארה"ב מלקולם (יצחק) הונליין, הגיע הבוקר לביקור בביתו של הגראי"ל שטיינמן ברחוב חזון איש 5 בבני-ברק.

בפגישה עם הונליין השתתפו גם החברותא של הגראי"ל הרב משה יהודה שניידר, הרב יצחק רוזנגרטן, ישראל פרידמן עורך יתד נאמן. והעיתונאי בני רבינוביץ דובר בית הגראי"ל, ליווה את הונליין העסקן הבעלזאי חיים מרדכי פריד.

בשיחה הארוכה שקיים עם הגראי"ל, שמע את דעתו כי לא תהיה כל פשרה בענין הגיוס וכל לומד תורה יוכל להמשיך בלימודו בלא כל הפרעה: "כלל ישראל קיבלו את התורה, וכל עם ישראל עומד על תורה", אמר הגראי"ל, "כדי להחזיק את התורה בכל הדורות וגם בדורנו, לא מספיק שתהיה תורה, אלא צריך שיהיו לומדי תורה רק כך מתקיים כלל ישראל.

"היישוב בארץ ישראל קיים בזכות שיש יהודים שיושבים ולומדים תורה. זה שייך רק על ידי שבחורים ואברכים צעירים מקדישים את כל היום שלהם ללימוד התורה, אלו הם השנים שבהן האדם יכול להתעלות בתורה ולא בגיל מבוגר. רק ככה יש עתיד לכלל ישראל. מי שיאפשר לזה שיוכלו ללמוד תורה וישחרר את לומדי התורה כדי שיוכלו ללמוד בלי הפרעה, תהיה לו בכך זכות גדולה שיש לו בהחזקת כלל ישראל וליושבי ארץ ישראל", אמר הגראי"ל.

מלקולם הונליין מסר לגראי"ל את תחושותיו מפגישותיו ושיחותיו עם ראשי השלטון, "הם רוצים להעביר את הענין בצורה הטובה ביותר ללא מלחמות מיותרות", אמר, "ומטרתם לאפשר לאלו הרוצים לצאת לעבודה, שיוכלו לעשות כן בצורה נאותה.

הגראי"ל שב ואמר "יש לדרוש מראש הממשלה והעומדים לצידו, לאפשר לכל בחור ואברך צעיר שיוכל אך ורק ללמוד תורה. וכן לאפשר מכל מי שרוצה להמשיך להקדיש את ימיו ללימוד תורה, שיוכל לעשות כן בלא הפרעה".

מסע מועצת גדולי התורה שבוטל, עלה גם הוא בפגישה. הונליין אמר: "זה סיעתא דשמיא שבסוף לא יצא המסע לפועל, זה לא היה משפיע ולא היה גורם לשינוי עמדות בקרב הממשל בישראל".

מיד עם תום הפגישה עם הגראי"ל יצא הונליין לקרית הממשלה בתל אביב, לפגישה עם שר הביטחון בוגי יעלון.

כזכור עם נחיתתו בנתב"ג ביקר הונליין אצל האדמו"ר מבעלזא. אמש נפגש הונליין עם ח"כ ישראל אייכלר בכנסת.

הונליין דיווח לו על שיחותיו עם ראשי השלטון בקשר לנושאים הבוערים. ח"כ אייכלר הסביר להונליין כי, "סכנת הגזירות, אינן רק ליהדות החרדית אלא לתדמיתה של מדינת ישראל בעיני העולם כולו. העולם הערבי והמערבי ישמחו להציג אותה כמדינת אפרטהייד הרודפת גם את ילדי היהודים בארץ ישראל", אמר.

לאחר שבת ישוב הונליין לארה"ב.

צילום: אנשיל בק





























בעלזא ביקור ישראל הגראיל שטיינמן הונליין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד