ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

בלעדי: לאחר 40 שנה הראשל"צ שב לישיבת נעוריו

אחרי 40 שנה מאז שעזב: הגר"י יוסף הגיע לביקור בישיבת 'הנגב' בנתיבות • ביקר אצל הרבנית הזקנה • סקירה ותיעוד

הגר"י מאיר עם הרבנית מאיר צילום: בחדרי חרדים
הגר"י מאיר עם הרבנית מאיר צילום: בחדרי חרדים

הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף הגיע לביקור היסטורי בהיכל ישיבת הנגב בנתיבות בה למד והתחנך הרב בבחרותו

הגאון רבי יצחק יוסף הגיע לביקור מיוחד בהיכל ישיבת הנגב בה למד בבחרותו לפני 40 שנה, ל'בחדרי חרדים' נודע כי הביקור היה אמור להתקיים ביום היארצייט של ראש הישיבה הגר"י מאיר זצ"ל לפני כשבוע אך מסיבות טכניות נדחה הביקור המרגש והחשוב והתקיים לאחר ביקורו של הרב בהילולת הבאבא סאלי זצ"ל.

בבואו להיכל הישיבה חלק כבוד למורו ורבו ראש הישיבה הגאון רבי אריה לוי ולייתר רבני הישיבה ואף נשא דברים בענייני השעה בפני בחורי הישיבה, במהלך דבריו הזכיר את הימים היפים ביותר בחייו שהיו בעת לימודו לפני למעלה מארבעים שנה בהיכלה של הישיבה בהתמדה עצומה עד שהגיעו לזמנים שסדר א' נמשך שעות ארוכות על חשבון ארוחת ומנוחת הצהריים.

הגר"י ציין את הקשר המיוחד שהיה לתלמידי הישיבה עם ראש הישיבה זצ"ל וראש הישיבה שיבדל לחיים שהעמידו את התלמידים בקרן אורה וכיוונו אותם להיות למדנים מופלגים בקיאים בש"ס ובפוסקים.

כמו כן סיפר את המו"מ ההלכתי שהיה בין ראש הישיבה זצ"ל לאביו הגר"ע יוסף זצ"ל שאהבו לדבר בלימוד וללבן סוגיות הלכתיות קלות וחמורות וראש הישיבה זצ"ל הוא זה ששכנע את הבאבא סאלי שיתמוך באבי מורי לכהונת הרב הראשי לישראל.

בהמשך מסר הגר"י בפני בחורי הישיבה ואברכי הכוללים שיעור בהלכה מדבריו של אביו הגר"ע זצ"ל שמסרם בבואו לישיבת הנגב בשנת תש":ל. ובין הדברים סיפר שכשלמד עם רה" י זצ''ל בחברותא עורר רה"י על מקרה בהלכה שאפשר להקל מדין ספק ספיקא - שדעת הש"ך להחמיר כי אנן לא עבדינן ספק ספיקא, ואני בעצמי תמהתי טובא כי הרי כל פסקי אבי זצ"ל בנויים על ספק ספיקא– והרב עובדיה התיר אפילו אשת איש לעלמא במצב שהיה אפשר לדון ספק ספיקא.

וכשהצעתי את הדברים בפני מר אבי זצ"ל השיב לי על אתר וייסד לי שהש"ך אזל לפי המ"ד שספק ספיקא הוא מדאוריתא לחומרא ולכן כל ספק ספיקא הוא יהיה לחומרא, אך לחולקים שכל ס"ס הוא רק מדרבנן לחומרא אפשר להקל בשופי ומתוך זה המשיך להתפלפל בעומק הסוגיות עוד שעה ארוכה.

בצאתו את היכל הישיבה שם הרב פעמיו לבית הרבנית מאיר שתחי' אשת הגר"י מאיר זצ"ל ברחוב אבוחצירא שם התקבל ע"י הרבנית וצוות רבני הישיבה במאור פנים ובחביבות מרובה.

הגר"י בירך את הרבנית באורך ימים ושנות חיים ושתזכה להמשיך לנהל את משרד הישיבה בייתר שאת ובייתר עוז. במקום נערך לימוד מיוחד לע"נ בעלה הגר"י מאיר זצ"ל.















































נתיבות הנגב הרראשון לציון הגרי יוסף הגרי מאיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד