י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הרב אבי זרקי: "מבטיח לסייע ליוצאים בשאלה"

בעקבות גל התאבדויות של חרדים לשעבר, הרב זרקי פרסם הבטחה לסייע להם • ראיון: כיצד רב עוזר ליוצאים בשאלה?

צילום: יחצ
צילום: יחצ

בעקבות מקרי ההתאבדויות שאירוע לאחרונה בקהילת 'היוצאים בשאלה, הרב אבי זרקי, יוצא לעזרתם: בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו כתב "אני מציע לכל "חוזר בשאלה" לפנות אלי ואעזור לו בהשתלבות במעגל החיים מחוץ למסגרת החרדית בה היה. זה לא העיקר להיות חובש כיפה / דתי / חרדי / עובד אלילים. העיקר זה להיות לפני הכל בן אדם ובשביל להיות בן אדם לא חייבים להיות חרדי. אז מי שמכיר כאלה מתלבטים או רוצה לעזור להם, לא צריך שום עמותה ושום תקציב, שיפנה אלי ואעזור בשמחה כולל בסידור מקום עבודה".


הרב זרקי, רב ומוהל בצפון תל אביב, שוחח עם 'בחדרי חרדים' בעקבות דבריו.

"כתל אביבי, אני אוהב ואפילו מחוייב להכיר את תושבי העיר, ובעקבות כך ביקרתי בברים ופאבים. באחד הביקורים, פגשתי אדם חרדי, ולשאלתי ענה שהוא גרוש תושב ירושלים. "אתה לא מתבייש להגיע לכאן" שאלתיו, "לא, זה אני, לא שומר שבת וכשרות, לא מאמין, וכאן אני יכול לחהיות את החיים האמיתיים שלי" ענה.

"חרדי, זה אדם ירא השם, קובע עיתים לתורה, דובר אמת בלבבו, 'מענטש'. אדם שמחליט שזה לא בשבילו, לא מאמין, שיצא מזה, וכך גם אמר אליהו הנביא. אולם, לפעמים האנשים האלה עושים דברים מבלי לחשוב, וזה בגלל שיש להם קושי מסויים".

"אתה רוצה להוריד את הכיפה. למה? כדי להיות חילוני? למה? מה יש פה שאין שם? אני עוזר לאנשים לחזור לחיק היהדות, לאחר שנפגעו בילדותם, חיו במסגרת מסוגרת מידי. אני מדבר איתם בפתיחות, על הכל. אך אם הוא תפוח רקוב, שלא יקלקל אחרים כמו שאמר הסטייפלר".

"אלה ההסמיכו אותי לרבנות, חינכו אותי למידות טובות, ולא רק לתורה. כל מיני רבנים הלכו לבית הסוהר לאחר שנתפסו בדברים, זה נקרא דתי? העיקר התואר? זה שקר בעינים".

"אני מכיר המון אנשים, וב"ה לא נתון לחסדיהם של רבנים, ויש לי את האפשרות לעזור לנערים גם אם יחליטו לעזוב את היהדות, ללמוד תואר, לעבוד. הרבה מהם שסידרתי אותם חזרו עם כיפה על הראש. וגם אם לא, שלא יתדרדרו לפשע, שזה דבר קל מאוד כשאין עבודה. אני מכוון אותם, ושואל את השאלות הנכונות, לפעמים אדם עושה דברים מבלי לחשוב מה הוא עושה, ובשביל זה אני שם".

"בדיוק בשביל זה פרסמתי את הפוסט. אני עוסק רבות בחינוך לנוער, מייעץ לנערים והורים, כמו שעשיתי בעבר גם בתכנית ברדיו קול ברמה, וממשיך מחוץ למסגרת הרדיופונית. במקרים רבים, אחרי שיחה פתוחה, ההחלטות משתנות, והחזרתי המון מהם למוטב. הבא להיטהר מסייעין בידו".
אבי זרקי יוצאים בשאלה התאבדויות חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד