י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לייבל'ה מציג: הסיפורים שעשו את השבוע

מדוע נסע פינדרוס לבית שאן? • איפה התמודד אברי גלעד נגד 50 סטודנטים חרדים? • השבועונים מציגים: פעמיים הונליין • ועוד

לייבל'ה מציג: הסיפורים שעשו את השבוע



צוחק כל הדרך ל...בית שאן

חשבתם שיצחק פינדרוס - עד לפני חודשיים סגן ראש עיריית ירושלים והאיש הבכיר ב'דגל התורה' בבירה, שאיבד את תפקידו לטובת ישראל קלרמן בהסכם רוטציה בנוסח חרדי של שנתיים וחצי - יחזור לתפקד כחבר מועצה מן המניין? תחשבו שוב, שהרי 'פרנסה מניין'.

לייבל'ה, שעוקב אחר פינדרוס וגם אחר רכב ההשכרה החדש שברשותו - לאחר שהחזיר את רכבו לחניון ספרא - גילה כי פינדרוס גומע פעמיים בשבוע עשרות קילומטרים צפונה לבית שאן, שם הוכתר כיועצו של ראש העיר הנבחר, רפאל בן שטרית, שגבר על ראש העיר היוצא ג'קי לוי.

ומה נכלל במסגרת הייעוץ המלומד? ובכן, ל'דגל התורה' חמשה מנדטים בבית שאן, ופינדרוס מייעץ לראש העיר בבניית והרכבת הקואליציה. לייבל'ה חיטט וגילה כי המתווך שהשיג לפינדרוס את העיסוק החדש, הוא לא אחר מאשר 'הבן של', הרב ישראל מאיר רביץ.

לייבל'ה מאחל לפינדרוס בהצלחה.

חציצין ומחיצין

בכלל, עיריית ירושלים סיפקה השבוע תעסוקה מרובה לליבל'ה: לאחר ששני סגני ראשי העיר מהפלג הליטאי - ישראל קלרמן איש 'דגל התורה' וחיים אפשטיין נציג 'בני תורה' מצאו את עצמם בלשכות סמוכות, זה לצד זה, בקומה החמישית בספרא - נאלצה העירייה לפתוח בהקמת מחיצה, שתחצוץ בין השניים כמתבקש.

לו התייעצה העירייה מלכתחילה עם לייבל'ה, הוא היה מחליף את לשכתו של קלרמן בזו של צביקה כהן מש"ס, אלא שהאחרון - המיודד למדי עם אפשטיין - סירב בתוקף להחלפה כזו, וכדי למנוע מצב בו חלילה זוכים שני היריבים למבוא אחד ללשכתם, ולחדר משותף למזכירות ולראשי הלשכה - יוקם כאמור קיר במקום. לייבל'ה מקווה שבסופת השלגים הבאה יותקן גם גנרטור נפרד לכל לשכה.

קרויזר מציג: אברי נגד 50

ולפני שעזב את כיכר ספרא, הספיק לייבל'ה לברר להיכן נעלם השבוע יועצו החרדי של ראש העיר ניר ברקת - אברהם קרויזר.

לאחר בדיקה מעמיקה נמצא קרויזר דווקא בתל אביב, שם הגיע לאולפני 'רשת' בשכונת רמת החייל. הרקע: תפקידו הנוסף כמנהל בית ספר 'המהדורה', המכללה הראשונה לתקשורת במגזר החרדי. קרויזר סייר עם קבוצה של 50 סטודנטים מירושלים ובני ברק באולפנים, ולסיום שמעו פרחי התקשורת הרצאה של כ-50 דקות מהעיתונאי אברי גלעד.



הצלם והאב השכול

אחד השבועונים המוכרים בציבור החרדי ביקש לראיין את הרב ישראל שטארק - אביו של הנגיד הנרצח מנחם שטארק הי"ד. במערכת ההפקה של העיתון תרו אחר צלם שימריא במסירות נפש לויליאמסבורג, למרות הקור העז שתקף את ארה"ב, וישהה לצידו של הכתב, שכבר נכח במקום, כדי לצלם את האב השכול.

לאחר שנמצא הצלם המיוחל, תושב הארץ שהסכים לנסוע, חזר בו האב השכול ברגע האחרון מהסכמתו להצטלם, לאכזבת העורך וההפקה. הצלם החזיר את המעיל לבוידעם, ומערכת העיתון גייסה עמוד שער חדש.

'המבשר' מזדעזע לחינם

נפילה ל'המבשר': ידיעה שהתפרסמה השבוע בעמוד הראשון של העיתון, הביעה 'זעזוע' בעקבות הצבת שלט "העבודה משחררת" בטכניון בחיפה.

במה מדובר באמת? בדיחה של סטודנטים במחשב.

קבלו את הזעזוע ואת המקור:






פעמיים הונליין

ועוד בענייני שבועונים: בעוד קוראי חדשות 'משפחה' זוכים להפניית שער לשיחה 'בלעדית' שערך כתב העיתון הנמרץ אריה ארליך בטורו השבועי עם מלקולם הונליין, יו"ר ועידת הנשיאים השוהה בישראל לסדרת פגישות עם אדמו"רים ופוליטיקאים, נחשפו קוראי 'בקהילה' לראיון + פרופיל מקיף על האיש בשער המגזין.

אז מה קרה כאן? מתברר כי בעוד 'משפחה' נאבקים לקבל ראיון מהאיש, וזוכים לקבל את הסכמתו ביום שלישי בלילה, המגזין של 'בקהילה' כבר ירד לדפוס כשבתוכו ראיון מקיף ומלא - שהובטח בשיחה טרנס-אטלנטית, עוד טרם הגיע מלקולם לישראל.








ארליך מרותק. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


עוד קצת מעיתונות ה'פרינט':

• אליעזר שולמן, שערך עד כה את מגזין עיתון 'משפחה', צפוי להתחיל בשבוע הבא לערוך את עיתון החדשות. את המגזין יערוך יהודה רוטשטיין.

• לאחר נתק ממושך בין עורך 'משפחה' יוסי אליטוב ובין יענקי ברגר, השניים מגלים חברות חדשה וחזקה מתמיד. 'לייבלה' משאיר את הפרטים על המתווך שהשלים בין הצמד חסויים בשלב זה.

• בשבת האחרונה שהה יחיאל סבר מ'יתד נאמן' בעיר בית שמש, שם התארח אצל גיסו בצלאל קאהן מרדיו 'קול חי'. סבר התפלל עם גיסו בבית הכנסת 'ברכת אליהו', שם פגש את הגאון רבי מנחם כהן, יו"ר הוועדה הרוחנית של עיתון 'משפחה', שהגיע לעיר לרגל שמחת הבר מצווה לנכדו. השניים עמדו במשך זמן רב ושוחחו רבות בענייני השעה. לייבל'ה לא יכל שלא להאזין לאושרו של סבר, על סגירת גליון אמצע השבוע של משפחה.

הבלוגרית הנודעת והווטסאפ

המקום: 'מפגש האש' ברחוב ירמיהו בירושלים. התזמון: מפגש של כמה עיתונאים, חברים וותיקים מקבוצת BBM כלשהי. הסיבה למסיבה: חבר בקבוצה שהגיע מלונדון לישראל.

בעוד בני החבורה מתפטמים ממיטב הבשרים במקום, הופיעה לנגד עיניהם יו"ר מפלגת 'התנועה', שרת המשפטים ציפי לבני. כמה דקות לאחר מכן הגיע שגריר ארה"ב בישראל, דן שפירו, כשהוא מלווה באבטחה משמעותית.

מאבטחו האישי של השגריר הזהיר את חברי הקבוצה לבל יצלמו את המפגש ה'סודי', ואף איים להחרים את מכשיר הפלאפון של המצלמים. חברי הקבוצה יודעי דת ודין לא מצאו כל איסור חוקי לצלם במקום ציבורי, ולימדו את המאבטח הטירון פרק בעיתונות ווטסאפ מתקדמת.

התוצאה: הבלוגרית טל שניידר הבזיקה בפייסבוק עם התמונה והכיתוב הבא: "עכשיו במפגש האש, רח׳ ירמיהו ירושלים, שרת המשפטים ציפי לבני מסיימת פגישה עם שגריר ארה״ב בישראל דן שפירו (ותודה לאל על קיומן של קבוצות הווטסאפ עם החרדים)".



קצת מהמיקרופון:

• החליף תחנה: הסופר והמחנך חיים ולדר שהגיש במשך שנים את התכנית 'עצות מהחיים' ברדיו 'קול ברמה' - יחל מיום שני בשבוע הבא להגיש את התכנית ברדיו 'קול חי'.

מאזיני הרדיו התוודעו למעבר המפתיע באמצע תכניתו של מנחם טוקר בקול חי - 'זמן אויר', כאשר ולדר עלה לשידור,

גם אסתי פלד, עורכת המהדורה המרכזית הותיקה, חזרה ביום ראשון למקומה הטבעי, לאחר שלפני שבועיים עזב העיתונאי משה רובין את תחנת הרדיו, עם סיום כהונה פוריה של שנה וחצי בתפקיד לצידו של המגיש אברהם פרסטר.

• ואותו טוקר, באותה תכנית, שוחח בשידור חי עם מקבילו בניו-יורק, השדרן החרדי נחום סיגל. במשך כ-10 דקות שוחחו שני שדרי הרדיו הגדולים, כאשר הראיון הכפול משודר בשתי התחנות יחד בשידור חי. לסיום הראיון השמיעו טוקר וסיגל את אותו שיר.

'שבת ילדים' בויז'ניץ - האזינו לדיווח

• לראשונה בויז'ניץ: ילדים מכיתות ו' ומעלה שבתו יחד עם האדמו"ר לשבת סגורה בקרית יערים טלז סטון, וללא ההורים.

לייבל'ה גילה כי בשבת שהו במקום גם טבח להכנת אוכל, הגבאי של האדמו"ר וכן מאבטח רפואי.

עבור הילדים הוקם 'קו נייעס' קודם השבת, ובו הושמעו ניגוני החסידות, בכדי ללמד את הילדים ולהכין אותם ל'טישים' בשבת. במוצאי שבת דיווח אחד הילדים על השבת בקולו, כשדרן בקי וותיק. כך זה נשמע:

אדמו"ר במונקו, ואדמו"ר ביומולדת

• איש העסקים אהרן פרנקל המתגורר במונקו, ערך שמחת ברית לבנו. פרנקל שינע מישראל ברכבת אוירית 45 איש, בהם האדמו"ר מפרמישלאן, הגרי"ד גרוסמן והגרי"מ לאו. על החלק האומנתי הופקד הזמר ישי לפידות, שגם העלה את התמונה הבאה לחשבון הפייסבוק שלו:





• גם זה קורה: קבוצה קרובה מחסידיו ומעריציו המושבעים של האדמו"ר מספינקא ומתומכי המוסדות, חגגה ביום ראשון השבוע יום הולדת 59 לאדמו"ר, באחד האולמות בירושלים.

חסיד ספינקא טרי בשם אבא טורצקי נשא - לראשונה בחייו - נאום רציני לחלוטין. כשהאדמו"ר סיפר את סיפור 'יום ההצלה' שלו, טורצקי ניצפה כשהוא מזיל דמעה, 'לייבלה' לא פספס את הרגע והצליח לדלות תמונה.



פיסטוקים, מזל"טים ועוד:

• העיתונאי יעקב רייניץ מ'המודיע', ובעבר מ'שעה טובה' ו'בקהילה', הכניס בליל שישי שעבר את בנו בכורו לעול תורה ומצוות. באירוע שהתקיים במלון ויז'ניץ ציפורי קלאס בבני-ברק, מצא 'לייבלה' פוליטיקאים ועיתונאים מכל כלי התקשורת, מ'יתד נאמן' ועד 'הפלס', מ'בחדרי חרדים' ועד לתחנות הרדיו השונות.

בין המשתתפים: ליצמן, גפני, מוזס, זייברט, גוטרמן, אבוטבול, רובינשטיין ועוד. לייבל'ה הצמיד את אוזנו לשיחה עירנית שקיימו הפרסומאי מרדכי בריסק וח"כ יעקב ליצמן ב'מזרח', וקלט הגיגים מרתקים בנוגע לקשר ההדוק בין גור לבעלזא - גם לאחר ביטול המסע הגדול.

• חבר מועצת עיריית מודיעין עילית מטעם ברסלב, נחמן ניימן, מונה לשמש כמתאם קשרי לקוחות במכבי שירותי בריאות בעירו. ניימן החליף בתפקיד את משה שלזינגר, שמונה כמתאם קשרי לקוחות למגזר החרדי בכל הארץ, ומיהר לבשר לחבריו ב'קלויז': "שמח על התפקיד החדש, אמשיך לעזור לכולם".

• למי שתהה מדוע פסק זרם הודעות האס.אם.אס של העיתונאי חיים אילוז, עורך אתר 'כיכר השבת'. נעדכן כי אילוז חגג השבוע את הולדת בתו. חיים לא מתכוון לאכזב את החברים שחיכו לברית, והוא יערוך 'קידוש' ביום חול לחברים.

• צביקה הרבסט, לשעבר יו"ר 'דגל התורה' באלעד ובהווה איש עסקים מצליח, חיתן השבוע במרכז האירועים סיטי טאואר ברמת גן את בנו. באירוע התאחדו אישי הציבור וצמרת העסקונה החרדית, וגם צמרת המשק הישראלי - שבאו לאחל מזל טוב.

• יהושע פולק, האיש והמספרים, השיא ביום שלישי השבוע את נכדתו באולמי ארמונות וולף בירושלים. הפטרון הפוליטי לשעבר מאיר פרוש נעדר, הידידים החדשים מהנהגת תנועת 'בני תורה' השלימו את החסר.

• שדרן הרדיו הוותיק שמואל בן עטר המתגורר בירושלים, בחר לחגוג את בר המצווה לבנו במרכז האירועים 'גן ההדסים', הממוקם דווקא במודיעין עילית.

• זוכרים את חיים פוקסמן (פוקסי), נהגו של סגן השר לשעבר יעקב ליצמן? פוקסי, כיום מנהל חנות ה'צ'יינג' ליין' בגאולה - נהיה סבא בשעה טובה ומוצלחת, לאחר הולדת הנכדה. לייבל'ה מאחל לכל סבא מראה צעיר ורענן כל כך.

• בנימין כהן מברכפלד, מנכ"ל מוסדות ויז'ניץ לשעבר, חיתן את בנו באולמי 'נוף עילית' בברכפלד. כהן, שחילץ את ויז'ניץ מבוץ תקציבי בתקופת כהונתו, זכה שבנו הצעיר של האדמו"ר - הרב יעקב מרדכי הגר - הגיע לשמחה ואיחל מזל"ט.

• טרם שקע המסע ההיסטורי לארה"ב בין דפי ההיסטוריה, ובמהלך הדיונים מי הצלמים שייתלוו להנציח את המעמד בעין המצלמה. אחד הצלמים היותר מוכשרים, יהושע פרוכטר - צלם הבית של 'מרכז חסידי ויז'ניץ', הודיע כי הוא לא יצטרף למסע. אלו שהרימו גבה, התקשרו אמש לאחל לפרוכטר מזל טוב, לרגל הולדת בנו הראשון - לאחר שתי בנות.

• עולם הפרסום החרדי חגג השבוע: בעוד ב'אפיקים' מבשרים על אירוסיה של אביטל יזדי, מנכלי"ת המשרד, עם הרב שלום מזרחי מירושלים, ב'תוצאות אפקטיביות' חגגו את אירוסיה של שרי בר ששת.

מבזקי לייבל'ה במהלך השבוע:

• אם פספסתם, תוכלו לצפות פה בטיול הרגלי שערך האדמו"ר מויז'ניץ השבוע, כדי לקבוע מזוזה במאפיית הצבי.

• מזוזה קבעו גם במשרד הפרסום 'שחור ולבן'. בגלריה הזו תוכלו לצפות במבחר כיבודי הסושי שהוגשו - במבט מקרוב.

• ואם במשרדי פרסום עסקינן, מן הסתם אתם יודעים את מה שפורסם כאן ... תציצו שוב, ליתר ביטחון.

• ואחרון חביב, כאן תגלו מי יבחר את יקירי ירושלים השבוע...
נייעס מועצה אפשטיין קלרמן לייבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד