י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

דיווח: מבוכה משטרתית בחקירת הרב פינטו

החקירה המתנהלת נגד הרב יאשיהו פינטו, בחשד שהציע שוחד לקצין משטרה בכיר, מתבררת כסבוכה וככזו שעשויה לטלטל את משטרת ישראל • בעקבות מידע חדש בפרשה, הורה היועץ המשפטי לממשלה להקפיא את החקירה • 'הארץ' מאשים: "חשיפתה של הפרשה הרגישה עלולה להביא לפגיעה קשה באמון הציבור במשטרה"

הרב פינטו
הרב פינטו

חקירת פרשת השוחד, בה כביכול הואשם הרב יאשיהו פינטו, הולכת ומתגלה כסבוכה. ערוץ 10 פרסם בימים האחרונים כי בשל מידע חדש שהגיע ליועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין, הוא החליט לעכב את החקירה.

לפרסום מצטרף הבוקר (ו) גם 'ידיעות אחרונות', המכריז בכותרת על כך שהיועץ המשפטי החליט להקפיא את המשך החקירה נגד הרב פינטו.

ב'הארץ' לעומת זאת, מרמזים על המידע החדש, ככזה שעשוי ליצור זעזוע ורעידת אדמה פנימית במשטרה. "פרשה חמורה מטלטלת בימים אלה את צמרת משטרת ישראל. באחרונה הפכה הפרשה לנושא השיחה המרכזי במסדרונות הארגון ומעסיקה את ראשיו. חשיפתה של הפרשה הרגישה עלולה להביא לפגיעה קשה באמון הציבור במשטרה וביושרה המקצועית של בכיריה. מערכת אכיפת החוק מכירה את המקרה", נאמר שם.

במשטרה סירבו להגיב לפניות 'הארץ', והסבירו: "אין בכוונתנו להתייחס לתוכן פנייתך שכן התנהלות עיתון 'הארץ' אינה עומדת בסטנדרטים הבסיסיים של עיתונות מקצועית הוגנת ומתאפיינת בסיקור מגמתי מוטה וחד-צדדי. עיתון 'הארץ' בוחר להתעלם מעקרונות היסוד של סיקור הוגן, ומהוראות תקנון האתיקה של מועצת העיתונות בסעיפי 'בדיקת העובדות', 'אובייקטיביות', 'תיקון טעויות', 'התנצלות ותגובה' וכן 'פרטיות ושם טוב' ומתעלם מעקרון תום הלב שבחוק איסור לשון הרע.

"אין לנו דבר וחצי דבר עם תקשורת מבקרת המבצעת את תפקידה כראוי למשטר דמוקרטי המושתת על חופש הביטוי והעיתונות, אך לצערנו, חירויות אלה לא כוללות את חופש ההשתלחות. צר לנו כי מציבור קוראי 'הארץ' נחסכת פעמים רבות תגובת המשטרה והם נחשפים לתמונה חד-צדדית ומגמתית באופן המבליט את חוסר תום הלב לכאורה שבסיקור. אנו מבהירים כי צעד חריג זה בא לאחר ניסיונות רבים ליצור דו־שיח מקצועי והוגן עם 'הארץ'. אולם, ניסיונות אלו זכו להתעלמות בוטה".
משטרה הרב משה פינטו חקירה הארץ הקפאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד