י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ה'מויפת' של הגר"ח: מימון בלתי צפוי לגנרטור שבת

אברך ביקש להתחזק ונענה כי עליו לעבור ל'גנרטור שבת', למרות העלות הגבוהה • כיצד הגיעה לבסוף הישועה?

גנרטור. צילום: יצחק לב ארי
גנרטור. צילום: יצחק לב ארי



אברךף תושב אחת השכונות החרדיות בירושלים, לא ידע את נפשו משמחה ומתוגה גם יחד. בן נולד לו למזל טוב, אך התברר כי התינוק לוקה בתסמונת דאון, מה שהעיב על האושר המשפחתי.

האברך, יהודי ירא שמים, הבין כי משמים מבקשים לאותת לו כי עליו להתחזק. אולם הוא לא ידע במה. נמנה וגמר לנסוע אל הגר"ח קנייבסקי, כדי להיוועץ בו בעניין.

משהגיע לביתו של הגר"ח, שח לו כשדמעות בעיניו על התינוק, ושאל את הגר"ח האם עליו להתחזק במשהו ספציפי. "תתחבר לגנרטור שבת, ותשתמש רק בחשמל הכשר", הורה הגר"ח. האברך שאל האם הכוונה היא רק למאור, או גם לכח (מזגנים, שקעים וכו') הגר"ח הבהיר, כי כוונתו לכל הבית. "אל תשמש כלל בחשמל רגיל במהלך השבת", הטעים.

"אינני יודע מהיכן אקח כסף לכך, מדובר בסכום גדול", המשיך האברך ושטח את מצבו בפני הגר"ח. "אל דאגה, השי"ת יעזור לך בנידון", הבטיח הגר"ח ונפרד מהאברך לשלום.

כבר באותו יום, פנה מיודענו אל הנהלת מפעילי הגנרטור, וביקש מהם להכין לו את התשתית הנדרשת, כדי שיוכל מהשבת הקרובה להיות ניזון מהחשמל החדש והכשר לשבת. המחיר: 10,800 שקלים. סכום גבוה, שנובע מכמות האמפר הנדרשת לצורך הזנת כל הכח הביתי. האברך שלף פנקס המחאות ושילם את הסכום בתריסר תשלומים, כדי שיוכל לעמוד בהחזרים החודשיים. ללא שהיה לו כל שמץ מושג מהיכן יכסה את התשלומים.

ימים ספורים לאחר מכן, קיבל האברך טלפון מהנהלת הגליון 'עיון בפרשה'. גליון זה, שוטח בפני קוראיו שאלות ועיונים בפרשה, ומעת לעת מתקיימות הגרלות כספיות, למי שעונה נכונה. להפתעתו הרבה, התבשר האברך כי הוא עלה בגורל האחרון וזכה בתריסר אלף שקלים - שיוענקו לו בתריסר תשלומים. לשמחתו של הזוכה לא היה קץ. הוא מיהר להפריש מעשר מכספי הזכיה, ונותרו לו בכיסו ...10,800 שקלים בדיוק, כגובה התשלום שעלה לו החיבור לגנרטור.
חשמל שבת ברכה אברך גנרטור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד