כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

העולם נפרד משרון: "גיבור לעמו - כחייל וכמדינאי"

נשיא ארה"ב: "אובדן של מנהיג" • עוד במספידים: פוטין, קלינטון, מרקל, קמרון והולנד • ומה אומרים הפלסטינים?

העולם נפרד משרון: "גיבור לעמו - כחייל וכמדינאי"



מנהיגים מכל רחבי העולם הגיבו בשעות האחרונות לפטירתו של ראש הממשלה ה-11 של מדינת ישראל, אריאל שרון ז"ל, בגיל 85.

הנשיא האמריקני ברק אובמה פרסם הודעת אבל בעקבות מותו של אריאל שרון, ושלח את תנחומיו לבני משפחתו ולאזרחי ישראל, "על האובדן של מנהיג שהקדיש את חייו למען מדינת ישראל. בשעה שישראל אומרת שלום לראש הממשלה שרון, אנחנו מצטרפים לעם הישראלי ומכבדים את המחויבות שלו לארצו", ציין.
,
מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי הצהיר: "הוא ביקש לשנות את מסלול ההיסטוריה לכיוון שלום, אפילו שפירוש הדבר היה לבחון את סבלנות תומכיו לאורך השנים ואת הגבולות של עצמו".

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ספדה לשרון וציינה כי "עם החלטתו האמיצה לסגת מרצועת עזה, הוא לקח צעד היסטורי בדרך לשלום עם הפלסטינים ולפתרון של שתי מדינות". שר החוץ הגרמני פרנק ולטר שטיינמאייר הוסיף: "הקרב האחרון של שרון נגמר עתה. מההתחלה הוא היה מגן חסר לאות למען מולדתו".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שיבח את "אופיו ופועלו" של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון. מזכ"ל האו"ם באן קי מון הזכיר כי שרון היה "גיבור לעמו, תחילה כחייל ובהמשך כמדינאי". ואילו הנשיא האמריקני לשעבר ביל קלינטון אמר כי שרון "נתן את חייו למען ישראל".

ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון שלח את תנחומיו. "ישראל איבדה את אחת הדמויות הבולטות בהיסטוריה שלה. בתור ראש ממשלה הוא קיבל החלטות אמיצות ושנויות במחלוקת במרדף אחר שלום". נשיא צרפת פרנסואה הולנד הצהיר כי שרון היה "שחקן מרכזי בהיסטוריה של ארצו".

לעומת זאת, ברשות הפלסטינית קיבלו את דבר מותו של שרון בחגיגות ובשמחה. דובר תנועת חמאס סמי אבו זוהרי הצהיר כי מותו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון מהווה "דוגמה לכל הרודנים".

ג'יבריל רג'וב הוסיף: "שרון היה פושע שאחראי לרציחתו של יאסר ערפאת". רג'וב קבל על כך ששרון לא נשפט בבית הדין הבינלאומי בהאג. לדבריו הצטרף גם מוסטפה ברגותי שהצהיר: "אין לחגוג מותו של אדם, אולם לצערי, מר שרון לא הותיר זיכרונות טובים בקרב הפלסטינים".
עולם שרון הספד אבל ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד